درخواست کلمبیایی‌ها برای به رسمیت شناختن فلسطین
کد خبر: 3723399
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

درخواست کلمبیایی‌ها برای به رسمیت شناختن فلسطین

گروه بین‌الملل ـ اقلیت مسلمان کلمبیا از رئیس‌جمهور جدید این کشور خواستند که ضمن مخالفت با انتقال سفارت به قدس، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

اقلیت عرب کلمبیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین شدند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ ایوان دوکو، نامزد محافظه‌کاران با شکست گوستاوو پترو رقیب خود از جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا پیروز شد.

در همین راستا، اقلیت مسلمان مقیم این کشور با ارسال نامه سرگشاده‎ای به رئیس‌‌جمهور جدید کلمبیا، از وی خواستند که ضمن محکوم‌کردن جنایات اسرائیل در حق فلسطینیان، مخالفت خود را با انتقال سفارت کلمبیا به قدس اعلام و حکومت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در این نامه آمده؛ استعمار فلسطین و اشغال زمین‌ها و منابع آن از سوی اسرائیل علاوه بر محاصره و تحمیل سیستم جداسازی بر شهروندان فلسطینی غیر قاابل تحمل و غیرانسانی است.

در ادامه این نامه از جامعه بین‌الملل خواسته شده که هرچه سریعتر وارد عمل شود و همچنین، از رئیس‌جمهور جدید کلمبیا نیز خواسته شده که با سیاست‌هایی روشن، سازنده، مثبت و مبتکرانه و به دور از سیاست‌های دولت فعلی، به خاورمیانه نزدیک شود.

اقلیت مسلمان کلمبیا همچنین از رئیس جمهور جدید خواستند، مانند 139 کشور دیگر، فلسطین را به رسمیت بشناسد و این امر را موجب تحقق صلح در خاورمیانه توصیف کردند.

در ادامه این نامه از دولت آتی کلمبیا خواسته شده که ضمن ابقای سفارت این کشور در تل‌آویو، هیئت‌های دیپلماسی متعددی را به منظور خدمت به شهروندان کلمبیایی ساکن در سرزمین‌های اشغالی به فلسطین اعزام کند.

گفتنی است که شمار اقلیت مسلمان ساکن در کشور کلمبیا (در آمریکای لاتین) به 4 میلیون نفر می رسد.

انتهای پیام

captcha