قرآن را برای کاهش آسیب‌های حوزه کودکان به کار می‌گیریم
کد خبر: 3723405
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
اوحدی:

قرآن را برای کاهش آسیب‌های حوزه کودکان به کار می‌گیریم

گروه جامعه ــ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مسائل حوزه کودکان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه از رویکرد‌های مهم سازمان است گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم، که در آن کلاس‌های آموزشی بر اساس مبانی دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها و همچنین برنامه تور تهران‌گردی اجرا می‌شود.

قرآن را برای کاهش آسیب‌های حوزه کودکان به کار می‌گیریم/ دانش‌آموزان محور برنامه سازمان فرهنگی هنری در تابستان
 
سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه شهرداری تهران در دوره جدید به طور جدی، قوی و موثر وارد حوزه آسیب‌های اجتماعی شده است، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با ۵۰۰ مرکزی که در اختیار دارد و اعتمادی که مردم به ما دارند می‌تواند در جهت آموزش‌هایی برای ارتقای سبک زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده گام بردارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۲ دستگاه مختلف در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، افزود: در صورتی می‌توانیم بار حوزه آسیب‌های اجتماعی را که امروز گریبانگیر جامعه ما مخصوصا جوانان و نوجوانان شده، کاهش دهیم که هم‌افزایی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.
 
ورود موثر به حوزه آسیب‌های اجتماعی
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران در دوره جدید تلاش کرده به طور موثر و جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی وارد شود، اما کاهش این آسیب‌ها در کلانشهر تهران نیازمند برنامه‌های علمی و کارشناسی جدی در حوزه برنامه‌ریزی یکپارچه و هم‌افزایی نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی است.

اوحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های این سازمان جهت کاهش آسیب‌های وارد شده به کودکان و مسائلی مانند کودک‌آزاری به ایکنا، گفت: امروز حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در تهران و حومه تهران تحصیل می‌کنند و لذا با استفاده از ظرفیت فرهنگی و هنری شهرداری تهران می‌توان فرصت خوبی را برای آشنایی دانش‌آموزان با این آسیب‌ها و نحوه مواجه خانواده‌ها با این آسیب‌ها فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل حوزه کودکان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه از رویکرد‌های بسیار مهم سازمان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم که امیدواریم این تفا‌هم‌نامه ظرف هفته‌های آینده برای تنظیم برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تهرانی عملیاتی شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: این برنامه شامل کلاس‌های آموزشی ویژه براساس آموزه‌های روانشناسی، آموزه‌های دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها و همچنین برنامه تور تهران‌گردی برای دانش‌آموزان تهرانی و دانش‌آموزانی که از دیگر شهر‌ها به اردوگاه‌های تهران می‌آیند است.

وی در مورد بحث ارتقای آموزش‌های معنوی خانواده با استفاده از آموزه‌های قرانی گفت: یکی از رویکرد‌های جدی ما در برنامه‌های تابستانی موضوع تبیین آموزه‌های قرآن و تقویت بنیان خانواده و همچنین پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی برای قشر نوجوانان و جوانان است؛ لذا برنامه ها‌ی ویژه‌ای را در این زمینه داریم که با آغاز تابستان آغاز خواهد شد.

اوحدی با اشاره به مهمترین برنامه این سازمان در ایام تابستان، گفت: برنامه ما برای ایام تابستان همان برنامه‌ای است که با وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان شهر تهران پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم با این برنامه شاهد تحولی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان پایتخت باشیم.
 
انتهای پیام
captcha