دفتر حافظ منافع حجاج ايران در عربستان راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3723418
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
محمدی خبر داد:

دفتر حافظ منافع حجاج ايران در عربستان راه اندازی می‌شود

گروه جامعه ــ رئيس سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به توافقات اوليه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ايران براي رفع مسائل و مشكلات احتمالی زائران حج تمتع امسال در اين كشور راه اندازی می‌شود و اين دفتر فعاليت خود را قبل از اعزام زائران آغاز می‌کند.

دفتر حافظ منافع حجاج ايران در عربستان راه اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حميد محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بيان اينكه امسال 85 هزار و 200 زائر ايراني براي مناسك حج راهي سرزمين وحی می‌شوند، اظهار کرد: گشايش دفتر حفاظت منافع ايران با توجه به مذاكراتی که انجام شده، در متن توافقنامه ای بين طرفين مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه حدود سه هزار نيروی اعزامی در قالب ستادی، پزشك، خدمات، حمل و نقل و اسكان عهده دار انجام امورات زائران حج تمتع هستند، گفت: همه نيروهای اعزام شده بر اساس نيازهای متفاوت زائران نوعی از خدمات را ارائه می‌دهند.

رئيس سازمان حج و زيارت با تاكيد بر اينكه در بحث حمل و نقل، جا به جايی 85 هزار زائر در يك مقطع زمانی كار بسيار مشكلی است، گفت: كاروان‌های اعزامی به صورت 85 ، 115، 135 و 165 نفره به همراه يك روحانی، معاون و مدير كاروان اعزام می‌شوند.

محمدی در خصوص اعزام پزشكان متخصص نيز گفت: با توجه به اينكه 75 درصد زائران بيش از 50 سال سن دارند و بسياري از آنان داراي شرايط خاصی هستند، حدود 300 پزشك متخصص متشكل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشكی به اين زائران به عربستان اعزام می‌شوند.

یادآور می‌شود امسال 85 هزار و 200 زائر ايرانی  از 27 تيرماه و از 20 فرودگاه کشور راهی عربستان می‌شوند.

انتهای پیام

captcha