معمای حل نشدنی «مسجد ولیعصر (عج)»
کد خبر: 3723431
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

معمای حل نشدنی «مسجد ولیعصر (عج)»

افتتاح مجتمع فرهنگی مذهبی ولیعصر (عج) که قرار بود همزمان با عید سعید فطر رسما انجام شود، به دلیل روشن نشدن شرایط واگذاری آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: اواسط خردادماه بود که مهندس یوسف متقی؛ سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از افتتاح پروژه احداث مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) همزمان با عید سعید فطر خبر داد، وی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی احداث مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) بهره‌برداری از این پروژه را زمینه‌ساز توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی در بخش مرکزی پایتخت یعنی قلب فرهنگی شهر تهران دانست.

 

وی پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت ۱۶۸ دستگاه خودرو، واحدهای اداری، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۸۴ نفر، سالن غذاخوری با ظرفیت ۵۴۵ نفر و شبستان‌هایی ویژه آقایان و خانم‌ها را به عنوان بخشی از امکانات این مجتمع برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) از ظرفیت پذیرش حدود ۲۲۰ نفر برخوردار است و ۴۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۲ طبقه این مجموعه جانمایی و احداث شده است، آشپزخانه صنعتی آن نیز ظرفیت آماده سازی ۱۵۰۰ پرس غذا در هر وعده را دارا است.

 

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، همچنین افزود: مسجد ولیعصر (عج) ۳ دستگاه آسانسور دارد و سیستم گرمایش و سرمایش آن به وسیله موتورخانه مرکزی و سیستم فن کویل دایر است.

 

بعد از اعلام خبر زمان افتتاح مسجد ولیعصر (عج)، حجت الاسلام صادق‌زاده؛ رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما افتتاح این مسجد را تایید کرد و گفت: این پژوره بعد از سال‌ها چشم انتظاری به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

 

 

 اما با پیگیری‌های انجام شده از حجتالاسلام مهران مجیدی؛ مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، درباره علت افتتاح نشدن این مجتمع فرهنگی مذهبی در روز عید سعید فطر، وی اعلام کرد که به دلیل حل نشدن برخی مشکلات، افتتاح این مسجد در حال حاضر به تعویق افتاده است.

 

 

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: هنوز جمعبندیهای لازم در مورد شرایط واگذاری این مجتمع فرهنگی مذهبی به این مرکز انجام نشده است و تا روشن نشدن واگذاری آن، این مجتمع فعالیت خود را آغاز نمیکند.

 

به گزارش شبستان، موضوع ساخت مسجد ولیعصر (عج) از سال ۱۳۶۰ در چهار راه ولی عصر (عج) آغاز شد، زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم این منطقه احساس کردند که در این مسیر با توجه به اینکه محیط خاصی بود، یک مسجد و پایگاه مردمی تأسیس شود و پس از بررسی‌هایی که انجام شد، مکان فعلی جنب تئاتر شهر مناسب‏‌ترین نقطه برای ساخت این مسجد تشخیص داده می‌شود، بنابراین در کنار زمینی که برای ساخت مسجد اختصاص می‌یابد چادری نصب می شود و بعد سوله‏‌ای برای برگزاری نماز و سایر مراسم دینی ایجاد می‌شود، اما از زمانی که این مکان برای ساخت این مسجد اختصاص یافت، مخالفت‌هایی مبنی بر نساختن آن در کنار تئاتر شهر مطرح شد و سعی شد تا در جریان کار آن مشکلاتی ایجاد شود، با این حال کار احداث مسجد و مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) در سال ۸۳ به تصویب رسید تا پس از آن شهروندان تهرانی شاهد طراحی و ساخت آن باشند، اما تا حال حاضر این مجموعه درگیر حاشیه‌هایی شده است که هنوز هم ادامه دارند.

 

 

اما جدای از بحث به تعویق افتادن زمان افتتاح مجتمع ولی‌عصر (عج) اگر چه کلنگ این مجتمع به نام مسجد در این منطقه به زمین زده شد، اما خیلی‌ها بر این باورند که ساخت مسجد یک بهانه بود و حالا این بنا نه شبیه مسجد، نه شبیه مجتمع فرهنگی مذهبی و بیشتر یک مجتمع تجاری است.

انتهای پیام

captcha