محفل انس با قرآن در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3723436
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
با حضور قاریان بین‌المللی؛

محفل انس با قرآن در حرم رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محفل انس با قرآن در مضجع شریف حرم مطهر رضوی با حضور قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد.

محفل انس با قرآن در مضجع شریف حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و ممتاز روز گذشته، 27 خردادماه در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم نورانی با تلاوت ابوالفضل زاهدمقدم، قاری نوجوان آغاز شد که به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «انبیاء» به سبک مصطفی اسماعیل پرداخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
در ادامه این مراسم سیدعلی مؤمنیان، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول نخستین دوره مسابقات فرهنگیان در رشته حفظ به ارائه محفوظات خود پرداخت و تسلط کامل ایشان در پاسخ به سؤالات مستمعان، دیگر حاضران را هم شگفت‌زده کرده بود.
وی به روش‌های مختلف حفظ و همچنین تلاوت آیات به سبک ضربدری، پروانه‌ای و برعکس‌خوانی مسلط بود و تلاوت آیات شور و حال وصف‌ناپذیری را در این محفل نورانی ایجاد کرد.
بنابراین گزارش،در ادامه اجرای برنامه حفظ، مؤمنیان به اهمیت حفظ قرآن در کودکی و نوجوانی پرداخت و عنوان کرد: اختصاص دادن زمان برای حفظ قرآن در این دوران سختی‌ها و محدودیت‌هایی را به دنبال دارد که با تشویق و ترغیب خانواده برطرف می‌شود.
حافظ کل قرآن کریم افزود: برخی از اساتید معتقدند حفظ قرآن آسان و نگهداری آن دشوار است و عده‌ دیگر نیز بر این باورند که حفظ سخت و نگهداری آن سخت‌تر است، در هر صورت حافظ باید هر روز محفوظات خود را مرور کند و این امر توفیقی است که با تلاوت روزمره آیات نصیب حافظ می‌شود.

محفل انس با قرآن در مضجع شریف حرم مطهر رضوی برگزار شد

یادآور می‌شود، در ادامه این محفل انس با قرآن جلیل حسین‌زاده، قاری ممتاز فرد دیگری بود که در جایگاه تلاوت قرار گرفت، اما بخش ویژه این مراسم پرفیض قرآنی تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی و نفر اول مسابقات بین‌‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سال 1384 بود که با تلاوت سوره مبارکه قیامت مورد تشویق فراوان مستمعان قرار گرفت و با تلاوت او تمام فضاهای خالی ایوان مقصوره مملوء از جمعیت شد.
گفتنی است، در پایان مراسم گروه تواشیح و همخوانی رضوان قطعه‌ای در رثای حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) اجراء کردند.

انتهای پیام

captcha