طالبان: عملیات‌هایمان علیه دولت از سرگرفته می‌شود
کد خبر: 3723461
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

طالبان: عملیات‌هایمان علیه دولت از سرگرفته می‌شود

گروه بین‌الملل – طالبان اعلام کرد پس از اتمام سه روز آتش بس به مناسبت عید فطر، مقابله علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی را از سر خواهد گرفت.

 از سرگیری مبارزات توسط طالبان بعد از اتمام سه روز آتش بس/ انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ در آخرین روز از آتش بس سه روزه‌ای که به خاطر عید فطر برقرار شده بود و به رغم سخنان محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان،  که قول داده بود آتش بس را تا ده روز تمدید خواهد کرد، طالبان اعلام کرده است که جنگ را از سرخواهد گرفت.

طالبان در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرد، بر پیش‌شرط‌های خود برای مذاکرات صلح دوباره تاکید کردند. از جمله شرط‌های این گروه این است که مستقیماً با آمریکا وارد مذاکرات شوند و نیروهای خارجی باید خاک افغانستان را ترک کنند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به گزارشگر الجزیره گفت: مبارزان ما عملیات خود علیه مهاجمان خارجی و دست‌نشانده‌های داخلی آنها را در سراسر کشور از سر خواهند گرفت.

روز 15 خرداد و در اقدامی که کسی انتظار آن را نداشت، محمداشرف غنی خواستار برقراری آتش بسی بی قید و شرط با طالبان شد که همزمان با تعطیلات عید فطر  تا 30 خرداد به طول انجامد.

روز 19 خرداد بعد از 17 سال جنگ، طالبان برای اولین بار اعلام کرد حمله به نیروهای امنیتی افغانستان را به مدت سه روز متوقف می‌کند. از فروردین امسال تا کنون صدها نفر از سربازان و افسران پلیس افغانستان در حملات طالبان برای به دست آوردن مناطق مختلف این کشور، کشته شده‌اند.

آتش بس سه روزه موجی از خوشحال را در این کشور ایجاد کرده بود و مردم در کنار هم نماز عید فطر را خواندند و جشن گرفتند.

از سرگیری مبارزات توسط طالبان بعد از اتمام سه روز آتش بس/ انگلیسی

ذبیح الله مجاهد گفت: این آتش بس سه روزه نشانه هم بستگی و قابل اعتماد بودن نیروهای ماست. اینکه مردم در این سه روز در کنار ما بودند نشان می‌دهد که خواسته‌های ما و مردم یکی است. همه ما خواستار بیرون راندن نیروهای مهاجم و برقراری حکومت اسلامی هستیم.

مجاهد که ساکن جلال آباد است، گفت تا کنون هیچ مذاکره‌ای با دولت نداشته، اما تأکید کرد خواستار برقراری صلح در کشور است.

انتهای پیام

captcha