آموزش ۱۴ قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «معرفت نور» مرند
کد خبر: 3723470
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

آموزش ۱۴ قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «معرفت نور» مرند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی معرفت نور مرند، با بیان اینکه ۱۴ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

سکینه خان محمدی، مدیر مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 14 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 14 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند
وی افزود: قرآن، كتاب الهى و وسيله نجاتى است كه از طرف خداوند براى هدايت و تكامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن را بخوانند و بفهمند و با عمل به دستورهايش رستگار و سعادمند شوند.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان این موسسه گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
خان محمدی، قرآن کریم را مایه رحمت دانست و ادامه داد: قرآن كريم، مايه هدايت و رحمت است. اين كتاب شريف و كلام لطيف، مربّى و راهنماى انسان در رسيدن به كمال نهايى و نزديک شدن به خداست و او را به‌سوى خير و سعادت سوق مى‌دهد. هدف اصلى و مهم‌ترين فايده آن، انسان‌سازى و تربيت بشر است. فوايد و آثار ديگر، هدفى فرعى به‌حساب مى‌آيند.
مدیر مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند، ضمن بازگو نمودن پیامدهای فراگیری قرآن کریم یادآور شد: کسى که قرآن فرا گیرد و در طریق دانش فروتنى کند و بندگان خدا را بیاموزد و قصد او رسیدن به آنچه نزد خداست باشد، در بهشت، ثواب کسى بزرگ تر از او و مقام کسى بالاتر از او نباشد و در بهشت، منزل و درجه رفیع و گرانبهایى نیست، جز آنکه بهره زیادتر و منزلِ بالاتر و والاتر از آنِ اوست.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: امیر مومنان علی(ع) می فرمایند: بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
خان محمدی، از آثار مثبت خواندن قران گفت و تاکید کرد: بطور قطع خواندن قرآن حتی اگر معنای آن را فرد متوجه نشود عبادت است و روی انسان تاثیر معنوی مثبت می گذارد و البته راه فهم و تفسیر قرآن و فهم آن بعد از قرائت قرآن کریم است زیرا اول باید آیه و سپس ترجمه را بفهمیم که بتوانیم به تفسیر آن که البته از معصوم یا اولیاءالله به دست ما رسیه دست یابیم.

انتهای پیام

captcha