رقابت ۱۴ هزار و ۸۷۴ داوطلب کنکور سراسری در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3723494
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

رقابت ۱۴ هزار و ۸۷۴ داوطلب کنکور سراسری در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری ۱۴ هزار و ۸۷۴ داوطلب کنکور سراسری در استان به رقابت می‌پردازند.

 

رقابت 14 هزار و 874 داوطلب کنکور سراسری در خراسان‌شمالیعباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: طی سال جاری در مجموع 14 هزار و 874 داوطلب کنکور سراسری شامل هشت هزار 828 نفر دختر و شش هزار و 46 نفرپسر با هم رقابت می کنند.

وی با اشاره به افزایش دو هزار نفری تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان، افزود: سال گذشته 12 هزار و 952 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه با هم رقابت کردند.

سعیدی با بیان اینکه کنکورهمزمان با سراسر کشور هفتم و هشتم تیرماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، افزود: امسال کنکور در حوزه امتحانی شامل دانشگاه بجنورد، دانشگاه پیام نور اسفراین و آموزش و پرورش همه شهرستان ها برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد حوزه تحت پوشش آموزش پرورش استان 9 هزار و 13 نفر است، گفت: در حوزه دانشگاه دولتی بجنورد تعداد چهار هزار و 945 نفر و در پیام نور شهرستان اسفراین تعداد 916 نفر شرکت‌کننده برای ورود به دانشگاه‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

سعیدی اشاره به اینکه تعداد قبولی رتبه زیر هزار در سال گذشته 243 نفر در سطح استان بوده بهترین رتبه در گروه علوم تجربی را رتبه 11، علوم ریاضی را رتبه 10 و در علوم انسانی را رتبه 13 کشوری اعلام کرد، افزود: امیدواریم امسال تعداد قبولی دانش آموزان افزایش پیدا کند.

captcha