راه‌اندازی شبکه مسلمانان پاکبان در اندونزی
کد خبر: 3723504
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

راه‌اندازی شبکه مسلمانان پاکبان در اندونزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ دولت اندونزی اعلام کرده است برای به راه‌انداختن یک شبکه صد میلیونی از داوطلبان مسلمان محیط زیستی قصد دارد تبلیغات وسیعی را برای پاکسازی محیط زیست و کاهش مصرف پلاستیک در این کشور آغاز کند.

اهتمام مسلمانان اندونزی برای کاهش آلاینده‌های پلاستیکی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از کانال تلگرامی مؤسسه گفت‌وگوی ادیان، دولت اندونزی اعلام کرده است برای به راه‌انداختن یک شبکه صد میلیونی از داوطلبان مسلمان محیط زیستی قصد دارد، تبلیغات وسیعی را برای پاکسازی محیط زیست و کاهش مصرف پلاستیک در این کشور آغاز کند.
بر اساس این گزارش اولین گام برای تحقق این هدف، آموزش رهبران دینی است تا در مساجد به مردم درباره لزوم کاهش مصرف پلاستیک هشدار دهند. این مبلغان مذهبی به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا آموزش‌های لازم محیط زیستی را به مردم ارائه دهند و درباره عواقب وخیم محیط زیستی و مصرف بی‌رویه پلاستیک گفت‌و‌گو کنند و استفاده از روش‌های سنتی، مثل استفاده از کیسه‌های تهیه شده از بامبو و دیگر مواد طبیعی را یادآوری کنند.‌

فطری آریانی، رئیس سازمان NU که سازمانی اسلامی با هدف آگاهی‌سازی از تغییرات آب و هوایی و فاجعه محیط زیستی است، به گاردین گفت: اندونزی دارای فرهنگی بومی برای حفاظت از محیط زیست بوده است که در سال‌های اخیر و در جریان صنعتی‌سازی فراموش شده است.
وی افزود: ما در گذشته رابطه دوستانه‌ای با طبیعت داشتیم و از کیسه‌های سنتی استفاده می‌کردیم. ما از مردم می‌خواهیم که دوباره به عادت‌های قدیم خود بازگردند و در مواجهه با طبیعت همان راهی را بروند که مادربزرگ‌های ما می‌رفتند.

یادآور می‌شود، برنامه‌های زیست محیطی دیگر این سازمان‌های اسلامی عبارت است از افزایش آگاهی عمومی نسبت به برنامه‌های بازیابی، آموزش دانش‌آموزان در مورد اکوسیستم و بازیابی مواد که این برنامه‌ها چندین سال است در این سازمان پیشگیری شده است و اکنون به یک پروژه وسیع ملی تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام

captcha