سهم بسزای مسجد در پیشگیری از آسيب‌های اجتماعی
کد خبر: 3723517
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

سهم بسزای مسجد در پیشگیری از آسيب‌های اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ _ رئیس اداره تبليغات اسلامی رباط کريم، با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح پيشگيری اوليه از اعتياد در مساجد، عنوان کرد: مسجد، سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام علی تولائی، رئیس اداره تبليغات اسلامی رباط کريم، با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح پيشگيری اوليه از اعتياد در مساجد این شهرستان، گفت: مسجد، يكی از مهم‌ترين نهادهای اجتماعی در جوامع اسلامی به‌شمار می‌آيد كه علاوه بر نقش تربيتی، سهم بسزايی در حل مشكلات محله و ساكنان آن و همچنين پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی دارد.
این مسئول، عنوان کرد: محلاتی كه مساجدی پويا دارند و توانسته‌اند برنامه‌های آموزشی و تربيتی را پيش ببرند، شاهد كاهش ميزان معضلات اجتماعی بوده‌اند و با چنين رويكرد مثبتی كه از مساجد وجود دارد، سازمان تبليغات اسلامی مرحله سوم طرح پيشگيری اوليه از اعتياد را در مساجد برگزار کرد.
تولائی،‌ با بیان این که این طرح با همكاری مبلغين و مبلغات انجام می‌شود، ابراز داشت: تحقق اجتماعی‌شدن مبارزه با اعتياد با استفاده از ظرفيت مساجد و محلات فعال، آشنايی مخاطبان مساجد با مفاهیم پيشگيری اوليه از اعتياد از زبان مبلغين و مبلغات و تقويت مشاركت در برنامه‌های پيشگيری از اعتياد در قالب آگاه‌سازی آحاد مردم از اهداف برگزاری این طرح بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم، تصریح کرد: این طرح هر سه ماه یک بار در مساجد فعال برگزار می‌شود که مورد استقبال مخاطبین و نمازگزاران واقع شده است.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام

captcha