نگاهی به زندگی و شهادت شهید جعفرعلی کوشکی
کد خبر: 3723572
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

نگاهی به زندگی و شهادت شهید جعفرعلی کوشکی

گروه اجتماعی ـ اخلاق اسلامی را رعایت کنید تا می‌توانید کتاب‌های اخلاقی آیت‌الله مشکینی و شهید محراب آیت‌الله دستغیب را مطالعه کنید و به آن‌ها عمل نمائید و سعی کنید بعد از نماز، دعای مکارم اخلاقی را حداقل روزی یک‌بار بخوانید و روح خود را با اخلاق کریمه آرایش دهید.

نگاهی به زندگی و شهادت شهید جعفرعلی کوشکی

به گزارش ایکنا از لرستان، شهید حاج جعفرعلی کوشکی در سال 1342 در میان خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود دوران ابتدایی و راهنمایی و چند سال هم از دوران تحصیلی دبیرستان را در معمولان گذراند.
هنگام تحصیل همراه پدر و دیگر اعضای خانواده در امر کشاورزی شرکت و همواره با تحصیل علم، هم‌دوش دیگر اعضای خانواده‌اش به کار مشغول می‌شد در اوایل انقلاب مانند دیگر جوانان ایرانی شروع به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی علیه رژیم پهلوی کرد و پیشاپیش دیگر جوانان در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها علیه این رژیم فعالیت داشت .
سال 1361 و در جنگ تحمیلی همچون عاشق و قهرمانی بزرگ برای دفاع از اسلام و آرمان‌های امام خمینی(ره) وارد سپاه شد. ورودش در سپاه مایه دلگرمی رزمندگان و دیگر پاسداران هم‌رزم خود بود و هرجا که قدم می‌گذاشت خواب راحت از چشم بعثی‌ها می‌ربود .
در طول دوران جنگ تحمیلی، حاج جعفر با آن همه سختی و مشقت تلاش می‌کرد، گمنام در میان مدافعان راستین اسلام زندگی می‌کرد بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، تنها آرزویش زیارت کربلا بود، اولین سخنش کربلا و آخرین سخنش هم کربلا بود .
در نوشته‌هایش نام کربلا و در خاطراتش یاد کربلا بود و بی‌شک کربلا هم در انتظار او بود، با شهادتش اسلام یاوری دلسوز، امام فرزندی عزیز، سپاه اسلام فرماندهی دلیر و رزمندگان پشتیبانی مقتدر، برادری غمخوار و خانواده‌اش عارفی عاشق را از دست دادند .
خدمات ارزنده این دلیرمرد لرستانی در زبیداد، حاج‌عمران، دربندی خان، سلیمانیه، چزابه، رقابیه، کوشک، خرمشهر، فاو و شلمچه از یاد و خاطر هم‌رزمانش فراموش نخواهد شد. با زحمات شبانه‌روزی خود و دیگر یارانش توپخانه لشکر57 ابوالفضل(ع) را پایه‌ریزی و راه‌اندازی کرد.
وی این مهم را قدم بزرگی درجهت به دست آوردن پیروزی رزمندگان می‌دانست و بهترین لحظات عمر خود را صرف خدمت به اسلام عزیز کرد همچون مولایش حسین بن علی(ع) با کوفیان جنگید تا بالاخره در 25 بهمن 65 در عملیات کربلای پنج در شلمچه چون مولایش حسین بن علی(ع) به دست کوفیان زمان به شهادت رسید و عاشقانه دعوت حق را لبیک گفت .

فرازی از وصیت‌نامه شهید جعفر کوشکی

با دورود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی، این کوی استوار و قلب تپنده مستضعفین جهان امام خمینی و با سلام بر تمامی مستضعفین و پیروان راستین اسلام، به امید هرچه نزدیک‌تر شدن ظهور حضرت مهدی(عج) این درهم شکننده پایه‌های نفاق و استکبار در سراسر جهان و با سلام بر امت رزمنده و قهرمان ایران .
سلام بر حسین(ع) که درانتخاب راه، ما را یاری کرد و سلام بر تو ای بنده واقعی خدا که ما را زنده کردی و درس چگونه مردن به ما آموختی و با سلام بر امت حزب‌الله که ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) هستند. می‌خواستم چند کلمه‌ای نه به‌عنوان وصیت بلکه به‌عنوان پیام بنویسم چون‌که شهدا زنده‌اند؛ برای این‌که آن‌چه را که از حسین(ع) آموخته‌ام و آن‌چه که آرزوی نهائیم بود امکان دارد به آن برسم، شاید خداوند چند روز دیگر به راز و نیازم جواب مثبت دهد که همیشه این دعا را تکرار می‌کردم «اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیلک» و از خداوند می‌خواهم دعایم را مستجاب نماید، از تمام برادران و خواهران می‌خواهم برایم دعا کنند تا خداوند از گناهانم بگذرد.
از برادران پاسدارم استدعا دارم که در دعاهای نماز شب‌شان از خداوند برایم طلب آمرزش کنند، از اسلام به‌خوبی حفاظت و به آن‌چه امام می‌گوید عمل کنند؛ از مسئولان اطاعت کنند و هر کاری را برای رضای خدا انجام دهند. از خانواده‌ام می‌خواهم بعد از شهادتم ناراحت نشوند و مرا ببخشند. اما پدر و مادرعزیزم از شما می‌خواهم برایم گریه نکنید و ناراحت نشوید و بعد از من صبور و بردبار باشید و آن‌چه از یک پدر و مادر پاسدار انتظار می‌رود، باشید .
بر روی قبرم ناکام ننویسید که این راه را خود آمده‌ام و به آن‌چه آرزو داشته‌ام رسیده‌ام، اگر جنازه‌ام به دست شما رسید نزدیک قبر «شهید ایمانی» با لباس فرم سپاهی، کفن مؤمنین خدا به خاک بسپارید و در گوشه قبرم دو پرچم سرخ و سبز که کلمه «لااله الا الله» و «الله اکبر» بر روی آن‌ها نقش بسته باشد بکوبید چون‌که هدفم کلمه «لااله الا الله» بوده است و اگر جنازه‌ام به دست شما نرسید ناراحت نباشید و از خداوند برایم طلب آمرزش کنید و از تمام اقوام و دوستانم می‌خواهم چنان‌چه از دست بنده ناراحت شده‌اید به بزرگی خودتان مرا ببخشید. ای امام سلام، این سرباز حقیرت را در این جبهه خونین اسلام بپذیر اگر زنده بودم و سعادت داشتم که خدمت‌تان برسم زیارتت می‌کنم و اگر شهید شدم از خداوند بزرگ برایم طلب آمرزش کن و در روز قیامت شفاعتم کن. ای امت حزب‌الله از شما می‌خواهم که از امام پیروی کنید و همیشه در خط ولایت فقیه حرکت کنید و از قرآن و ائمه‌اطهار(ع) فاصله نگیرید که سعادت در همین است .
امام را تنها نگذارید و همیشه همراه امام در صحنه باشید؛ اخلاق اسلامی را رعایت کنید تا می‌توانید کتاب‌های اخلاقی آیت‌الله مشکینی و شهید محراب آیت‌الله دستغیب را مطالعه کنید و به آن‌ها عمل نمائید و سعی کنید بعد از نماز، دعای مکارم اخلاقی را حداقل روزی یک‌بار بخوانید و روح خود را با اخلاق کریمه آرایش دهید. برای پیروزی نهایی رزمندگان اسلام دعا کنید که رزمندگان اسلام بیش‌از هر چیز به دعا احتیاج دارند. خدایا تو می‌دانی که برای همین عازم جبهه جنگ ایمان و کفر، اسلام و شرک و باطل شده‌ام، عازم شدم تا شاید بتوانم قدمی در راه تو بگذارم و پاک شوم شاید از روی لطف و کرمت مرا از بندگان خود قرار دهی التماس دعا».

انتهای پیام

captcha