اولین ساختمان بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز در قم احداث می‌شود
کد خبر: 3723580
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

اولین ساختمان بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز در قم احداث می‌شود

گروه اجتماعی ــ کلنگ احداث ساختمان بنیاد خیرین دانشگاه ساز در استان قم به دست مسئولین استانی و با حضور جمعی از خیرین در دانشگاه حضرت معصومه (س) در قم بر زمین خورد.

 اولین ساختمان بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز در قم احداث می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این مراسم با تقدیر از خیرین عنوان کرد: حضور خیرین در رشد و اعتلای علم و در ساخت مراکز علمی بسیار سازنده است.
دکتر علیرضا باقری ثالث تصریح کرد: خیرین در پروژه های متعددی در تکمیل دانشگاه حضور داشتند و به تازگی نیز سایت خیرین با مشارکت های خود در سال جاری مبلغ 660 میلیون تومان اعتبار در جهت تکمیل پروژه ها جذب کرد.
وی بیان کرد: با همت خیرین خوابگاه دانشجویی به تازگی روند احداث را آغاز کرده است و علی رغم مشکلات اقتصادی، خیرین مشارکت های خوبی در سرمایه گذاری در دانشگاه دارند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) بیان کرد: ساخت خوابگاه و اجرای پروژه هایی از جمله ساخت نیروگاه برق یا انرژی های خورشیدی از جمله طرح های مهم در سرمایه گذاری با حضور خیرین خواهد بود.
باقری ثالث اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان دانشگاهی تک جنسیتی رسالت مهمی را در پیش گرفته و موفقیت های بیشماری را به لحاظ علمی و فرهنگی به دست آورده و حتی برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در جشنواره فارابی و حائز رتبه نخست کارشناسی در کشور شده ایم.
همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد خارج فقه حوزه و عضو هیات امنای بنیاد خیرین نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) با یک هدف مقدس کار خود را آغاز کرد و پیشرفت و تعالی دانشگاه در همه زمینه ها قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: دشمن نسل جوان ما را به لحاظ هجمه های فرهنگی تهدید می کند با توجه به اینکه پیرو مکتب اسلام هستیم باید در برابر این هجمه ها ایستادگی نمائیم و هر چند دشمن از شیوه های جذابی برای فریب جوانان استفاده می کند باید بار معنوی و تقوای جوانان را ارتقاء بخشیم تا مصون بمانند.
در این مراسم صدیق از خیرین دانشگاه ساز اظهار کرد:علما و روحانیون همواره در امور خیر حضور داشتند و آثار زیادی را از خود بر جای گذاشتند در این عرصه مردم و مسئولان نیز با وحدت زمینه ساز توسعه و آبادانی در کشور باشند.
بزرگ قمی از خیرین نیز در این جلسه عنوان کرد: علما در طول سالهای گذشته بیمارستان ها و مراکز علمی و درمانی و فرهنگی بیشماری را ساختند؛ پرونده امورات خیر با مرگ بسته نمی شود و ماندگار است.
همچنین مهندس حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و عضو هیات مدیره بنیاد نیز در جلسه خاطرنشان کرد: این دانشگاه  در ابتدای امر یکی از ضعیف ترین دانشگاههای قم به لحاظ عمرانی بود که با همت خیرین و بودجه دولتی به پیشرفت خوبی رسیده است.
در این جلسه آخوند زاده معاون فرهنگی دانشگاه حضرت معصومه(س) در مورد برنامه های دانشگاه در عرصه فرهنگ نیز یادآور شد:اگر چه دانشگاه در وضعیت اقتصادی بدی قرار داشت اما برنامه های فرهنگی زیادی را دنبال می کرد.
وی عنوان کرد: اجرای برنامه های قرآنی در جهت حفظ و برگزاری اردوهای زیارتی و ارائه مشاوره های دینی و برگزاری ازدواج های دانشجویی و طرح اطعام توسط دانشجویان و ...از برنامه های مهم فرهنگی در دانشگاه می باشد.
در بخش پایانی نیز حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی رئیس هیات امنای بنیاد خیرین تصریح کرد: طبق روایتی اگر کسی چراغی را در مسجدی روشن کرد تا زمانی که چراغ روشنایی دارد همه فرشتگان برای این فرد طلب مغفرت و پاداش می کنند؛ خیرین در ساخت پروژه های بزرگی در آموزش و پرورش و درمان سهیم بوده اند این دانشگاه نیز به همت خیرین به زیرساختها و امکانات خوبی دست یافت باید از ظرفیت های خیرین در ساخت دانشگاهها بهره گرفت تا به اعتلای علمی برسیم.
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عنوان کرد: تربیت دانشجویان مومن و متعهد در جامعه اثر گذار است و دانشجویان سرمایه های با ارزشی در کشور هستند به خصوص دانشگاهی که ویژه بانوان باشد کمک زیادی به تعالی روحی و فکری دانشجویان می کند.

انتهای پیام

captcha