ماجرای اختلاف بین مسئولان تولیت موقوفه جنیدی و آستان امامزاده جعفر(ع) پیشوا
کد خبر: 3723593
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

ماجرای اختلاف بین مسئولان تولیت موقوفه جنیدی و آستان امامزاده جعفر(ع) پیشوا

گروه جامعه ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا به تشریح ماجرای اختلاف بین دفتر تولیت موقوفه جنیدی و مسئولان آستان امامزاده جعفر(ع) پیشوا پرداخت.

ماجرای اختلاف بین مسئولان تولیت موقوفه جنیدی و آستان امامزاده جعفر(ع) پیشوا

سید حسین مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح ماجرای اختلاف بین دفتر تولیت موقوفه جنیدی و مسئولان آستان امامزاده جعفر(ع) پرداخت و گفت: تداخل فیزیکی این دو، باعث مداخله در امور اجرایی شده و اختلافاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آستان امامزادگان در دو بخش مذهبی و مناسبتی اجرایی می‌شود، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه هر شهرستانی موظف به نظارت بر برنامه‌های فرهنگی آستان امامزادگان است. نیت موقوفه شیخ جنید نیز هزینه برای تمامی امور بقعه از جمله خادمان این حرم است و این امر سبب شده است تا موقوفه نسب به امور اجرایی در حرم نیز برنامه ریزی خاص خود را داشته باشد.

مطهری ادامه داد: به عنوان مثال بقعه تصمیمی در لیالی قدر گرفت تا بخشی از صحن حرم را برای بانوان در نظر گیرد، اما موقوفه بدون هماهنگی با هیئت امنای آستان فضایی که با داربست ایجاد شده بود را از بین برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا مداخله مستقیم در امور اجرایی حرم را سبب ایجاد اختلاف برشمرد و گفت: طی چند روز گذشته، مسئولان دفتر تولیت موقوفه جنیدی درگیری لفظی با امام جماعت این حرم مطهر داشته‌اند؛ این امر سبب شد تا روحانیون شهرستان پیشوا عصر امروز، 28 خردادماه، در اعتراض به این اقدامات خلاف قانون تجمع کنند.

وی بی احترامی به شأن روحانیون و مداخله در امور حرم را از جمله عوملی برشمرد که منجر به شکل گیری این تجمع شده است و گفت: در حال حاضر کوچکترین برنامه فرهنگی و مذهبی بدون دردسر و ایجاد اختلاف با موقوفه در این حرم برپا نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha