طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در خراسان جنوبی اجرا می شود
کد خبر: 3723610
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
از ماه آینده؛

طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در خراسان جنوبی اجرا می شود

گروه اجتماعی- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان از ماه آینده در بیمارستان‌های دولتی استان اجرایی می شود.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی اربابی، امروز28 خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان دولتی و تخصصی در حوزه بیمه درمان کشور است.

طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در خراسان جنوبی اجرا می شود

وی افزود: سازمان بیمه سلامت تنها سازمانی است که به طور انحصاری نماینده بیمه دولت در بحث درمان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه هدف ما از یک سو آحاد مردم و از سویی دیگر قشر فرهیخته‌ای به نام جامعه پزشکی هستند.

اربابی ادامه داد: بیمه سلامت تامین کننده منابع درمان در سطح کشور است و از سویی مدیریت بر منابع محدود سطح کشور در خصوص درمان را نیز انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که ضمن اینکه مردم بتوانند بدون محدودیت از خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان استفاده کنند، هزینه‌های درمان نیز کنترل شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: فرایند الکترونیکی کردن کارهای مرتبط با بحث بیمه و حذف دفترچه‌ها به نوعی حرکت به سمت حفظ منابع بیمه‌ای و جلوگیری از هدر رفت منابع است .

اربابی ادامه داد: این امر که مردم در زمان بیماری غیر از درد بیماری درد دیگری نداشته باشند درد هزینه‌های درمان فقط با حضور بیمه ممکن می شود.

وی به اهمیت آگاهی بیمار از انجام آزمایش‌های تجویزشده توسط پزشک، حفظ حریم بیمار و داروهای تجویز شده اشاره کرد و افزود: 31 خردادماه جاری، همایش کشوری مدیریت منابع و مصارف با رویکردهای نوین در تجویز منطقی پزشکی در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به حضور اندیشمندان کشوری در این همایش، اظهار کرد: در حال حاضر 12 مقاله برای شرکت در این همایش تخصصی ارسال ‌شده است.

اربابی بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی حدود ۴۷۵ هزار بیمه‌شده وجود دارد که حدود 62 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد 66 هزار نفر مربوط به صندوق کارکنان دولت، 13 هزار نفر صندوق سایر اقشار، ۶۱ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۳۳۱ هزار نفر بیمه صندوق روستائیان و عشایر و هزار و ۵۰۰ نفر هم بیمه صندوق بیمه ایرانیان هستند .

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر کل بدهی به موسسات طرف قرارداد( به خصوص دانشگاه علوم پزشکی بیرجند) حدود 66 میلیارد تومان است.

اربابی اظهار کرد: بدهی به دانشگاه علوم پزشکی تا پایان مردادماه ۹۶ ، بدهی به بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان آبان ۹۶ و بدهی به مؤسسات خصوصی پاراکلینیک تا پایان دی‌ماه، بدهی به داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت تا پایان سال ۹۶ و بدهی به پزشکان طرف قرارداد تا پایان دی‌ماه سال گذشته پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی بدهی بسیاری نداریم، تصریح کرد: تاکنون 57 هزار و 693 نفر از بیمه شدگان هم پوشانی در سیستم بیمه سلامت داشته‌اند که این مشکل رفع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به سمتی رویم که تمام افراد تنها یک دفترچه داشته باشند، تصریح کرد: برای تحقق این موضوع طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال انجام است.

اربابی ادامه داد: در این طرح بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند اطلاعات شخصی وی در سامانه ثبت و استحقاق بیمه وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح باعث شناسایی افرادی که بیش از یک دفترچه بیمه دارند، خواهد شد، یادآور شد:این طرح از ماه آینده در بیمارستان‌های دولتی استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام



captcha