کنترل آسیب‌های اجتماعی با قرآن میسر است
کد خبر: 3723615
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

کنترل آسیب‌های اجتماعی با قرآن میسر است

گروه فعالیت‌های قرآنی- توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

کنترل آسیب‌های اجتماعی با قرآن میسر است

جامعیت قرآن و اینکه این کتاب آسمانی برای تمامی اقشار جامعه است امری است که همگان وظیفه داریم تا برای گسترش ارزش‌های آن تلاش کنیم و این امر خود نشانگر آن است که مهار آسیب‌های اجتماعی در جامعه با قرآن میسر است.
در راستای یاد شده می‌توان با ایجاد فضای قرآنی در جامعه به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی رسید و در این مسیر باید مبانی قرآن را در سطح جامعه عملیاتی کنیم.
همچنین یکی از عواملی که در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید بدان توجه کرد موضوع فرهنگ جوامع و بومی‌سازی شیوه‌های اتخاذ شده در تمامی عرصه‌ها است.
از راه‌های مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور ما توجه به آموزه‌های دینی است همچنین در دین اسلام به پیشگیری بیشتر از درمان اهتمام ورزیده شده و ترویج دستورات اخلاقی اسلام و به کارگیری توصیه‌های آن در عرصه زندگی چیزی است که از آن به عنوان پیشگیری اجتماعی یاد می‌شود.
قرآن به عنوان منبع اصلی دین اسلام راه‌های معرفتی و اخلاقی را برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی بیان می‌کند.
راه‌های اشاره شده در قرآن برای جلوگیری از انحرافات در جامعه علاوه بر فرد محیط اجتماعی را شامل می‌شود و در چند محور اساسی چون خانواده، اصل امر به معروف و نهی از منکر و مسئله گناه به مبحث آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی ورود پیدا می‌کند.
بهناز لیلیان

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشاداذین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۲۲:۳۲
0
0
با عرض سلام. از نویسنده این متن کمال تشکر را دارم . واقعا نقش قرآن را در زندگی برای ما تشریح نمودند. زیرا با توسل به قرآن هدف ما؛ زندگی و فکر ما و عمل مان نیز قرانی خواهد شد.
captcha