نقش موثر روحانیون در فرهنگ سازی الگوی مصرف و حمایت از کالای ایرانی
کد خبر: 3723619
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

نقش موثر روحانیون در فرهنگ سازی الگوی مصرف و حمایت از کالای ایرانی

گروه سیاسی - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: علما و روحانیون در فرهنگ سازی الگوی مصرف و حمایت از کالای ایرانی نقش موثر و بسیار حائز اهمیتی دارند.

نقش موثر روحانیون در فرهنگ سازی الگوی مصرف و حمایت از کالای ایرانی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه بیان کرد: مراکز پژوهشی و دینی باید در نظریه پردازی مسائل اقتصادی پیشرو بوده و جامعه را در راستای آرمان های اقتصادی اسلام و اهل بیت(ع) هدایت کنند.

وی اتحاد موجود میان مذاهب و اقوام مختلف را موجب امنیت و جذب سرمایه‌گذاران دانست و افزود: علما و روحانیون منطقه و استان در این زمینه نقش عمده ای را ایفا می کنند.

سلیمانی آموزه های دینی و ارزشی را چراغ راهی برای پیشرفت و توسعه ذکر کرد و ادامه داد: با فرهنگ سازی، عزم و اراده مردمی هر هدفی قابل دستیابی بوده و در این مسیر همه رسانه های جمعی، مراجع، علما، دانشگاه ها و حوزه های کشور باید کمک کنند.

لزوم برنامه ریزی در راستای تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت اول آسیا 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه فرصت خدمت گزاری در انقلاب اسلامی را باید قدر دانست، افزود: برای بهره مندی از فرصت ها باید برنامه ریزی و تدبیر داشته باشیم تا بتوانیم جمهوری اسلامی را به قدرت اول منطقه و آسیا تبدیل کنیم.

وی منطقه آزاد ماکو را محور توسعه برای استان عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی اساسی در شرایط کنونی و خروج آمریکا از برجام در منطقه آزاد ماکو می تواند در اقتصاد استان ثمربخش باشد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: باید با تمام قوا نسبت به حل مشکلات اقتصادی، تولید و سرمایه گذاران اقدام نمود و قطعا سختی این راه بر هیچ کس پوشیده نیست.

انتهای پیام

captcha