رقابت قرآنی خانواده‌های كاركنان تیپ 55 هوابرد پایان یافت + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3723622
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

رقابت قرآنی خانواده‌های كاركنان تیپ 55 هوابرد پایان یافت + اسامی برگزیدگان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات قرآن كریم ویژه خانواده‌های كاركنان ارتش در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات قرآن كریم ویژه خانواده‌های كاركنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور قاریان و حافظان كلام وحی امروز، 28 خردداماه در مجتمع فرهنگی كوی سازمانی شهید جاودانیان تیپ 55 هوابرد برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات پس از برگزاری محفل انس با كلام وحی، حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد با اشاره به نقش و جایگاه قرآن كریم در تربیت و اصلاح جامعه گفت: قرآن برنامه جامع زندگی فردی و اجتماعی انسان‌هاست كه خداوند برای سعادت و رستگاری بشر بر نبی مكرم اسلام (ص) نازل فرموده است.
وی افزود: وظیفه همه ماست كه با تدبر در آیات كریمه قرآن، مبانی زندگی سعادتمندانه را یافته و زندگی خود را بر آن مبنا بنا كنیم و با عمل به این دستورات الهی، سعادت جامعه خود را نیز تضمین كنیم. اگر ما به قرآن عمل كردیم و مبنا در زندگی ما قرآن بود، توفیق هم یار خواهد شد.
برهانی‌نسب در ادامه با بیان اینكه قرآن چراغ هدایت انسان و برنامه كامل زندگی فردی و اجتماعی است، افزود: تربیت حافظان و قاریان و گسترش فرهنگ قرآنی از اولویت‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است تا در كنار ارتقای آمادگی و توان رزمی، كاركنان و خانواده‌های آنان با ارتقای بنیه معنوی و اعتقادی و برخورداری از معارف قرآنی در راستای نیل به كمال و سعادت و ایجاد جامعه‌ای ایمن در مقابل همه تهاجم‌های سخت و نرم گام بردارند.
بنا بر این گزارش، در ادامه حافظان و قاریان شركت‌كننده در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ (یك، 3، 5، 10 ، 15 ، 20 ، 25 و حفظ كل) قرائت ترتیل، مفاهیم از جزء 18 تفسیر نمونه و اذان (ویژه پسران) به رقابت پرداختند كه نفرات برتر هر رشته به مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن كریم خانواده‌های كاركنان ارتش راه یافتند.
در این مسابقات و در رشته قرائت فرزندان پسر زیر 15 سال شروین ارباب یدك و در قسمت فرزندان پسر بالای 15 سال آقای سید محمد حسین حسینی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
در رشته قرائت فرزندان دختر زیر 15 سال محدثه محمودی نفر اول شد . در بخش قرائت همسران كاركنان مریم زارعی حائز رتبه نخست شد و در رشته مفاهیم بخش فرزندان دختر كاركنان زهرا هدایت‌نژاد مقام اول را كسب كرد.
در رشته مفاهیم بخش همسران كاركنان و در سطح یك این مسابقات لیلا رضایی و آمنه سمیعی به ترتیب اول و دوم شدند. در سطح 2 این مسابقات عصمت مرادی و فاطمه سادات هاشمی رتبه های اول و دوم را به دست آوردند.
در رشته حفظ یك جزء فرزندان پسر زیر 15 سال علیرضا قلی‌پور نفر اول شد. در همین رشته و در بخش فرزندان دختر زیر 15 سال كوثر قاسم‌زاده و در بخش بالای 15 سال مریم حسینی اول شدند. در رشته حفظ 3 جزء فرزندان دختر زیر 15 سال زهرا شیروانی و محدثه هدایت نژاد اول و دوم شدند و در بخش همسران و فرزندان دختر بالای 15 سال مریم رضاپور نفر برتر شناخته شد.
همچنین در رشته حفظ 5 جزء فرزندان پسر بالای 15 سال علی پیامی اول شد و در همین رشته و در بخش همسران و فرزندان دختر بالای 15 سال فاطمه شادمانی و فهیمه سلیمانی مقدم رتبه‌های اول و دوم را كسب كردند.
علاوه بر این‌ها در رشته حفظ 10 جزء و در بخش همسران و فرزندان بالای 15 سال فاطمه زارع‌نژاد رتبه نخست را به دست آورد. در رشته حفظ 15 جزء و در بخش همسران و فرزندان دختر بالای 15 سال مرضیه كلانتری نفر اول شد. در رشته حفظ 25 جزء و در بخش همسران و فرزندان دختر بالای 15 سال نسرین نوذری رتبه اول را به دست آورد و در رشته اذان و در بخش فرزندان پسر بالای 15 سال مهدی عباسی و در بخش زیر 15 سال محمد جواد كرامتی به عنوان نفرات اول شناخته شدند.
انتهای پیام

captcha