خروجی دانشگاه‌های نسل سوم، كارآفرینی و ارتقای امید و نشاط در جامعه است
کد خبر: 3723630
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

خروجی دانشگاه‌های نسل سوم، كارآفرینی و ارتقای امید و نشاط در جامعه است

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأكید كرد كه در دانشگاه‌های نسل سوم، علاوه بر آموزش و پژوهش هدفمند، سیاست‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که در خروجی این دانشگاه‌ها ما شاهد کارآفرینی، تولید سرمایه، ارتقای امید و نشاط باشیم.

خروجی دانشگاه‌های نسل سوم، كارآفرینی و ارتقای امید و نشاط در جامعه است

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کوروش عزیزی، معاون فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حرکت به سمت ایجاد و توسعه‌ی دانشگاه‌های نسل سوم که آموزش، پژوهش و کارآفرینی و تولید سرمایه‌‌ی اجتماعی را امری بدیهی و از ضرورت‌ها دانست.
وی افزود: به موازات پیشرفت در سطوح و ابعاد گوناگون علمی، با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها مبدأ و منشأ تولید علم محسوب می‌شوند، از چند سال پیش تصمیم بر آن شد تا با به‌روزرسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ارتقای سطح علمی و پژوهشی این مرکز آموزش پزشکی، توان و اعتبار دانشجویان این دانشگاه در زمینه‌های مختلف تقویت شود.
عزیزی با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشگاه های یک کشور، تأثیری مستقیم بر ارتقای سطح توانمندی‌های علمی و عملی آن کشور دارد، ادامه داد: دانشگاه‌های نسل یک، تنها در زمینه آموزش و در دانشگاه‌های نسل دوم که بسیاری از دانشگاه‌های ایران را شامل می‌شوند، آموزش و پژوهش را مدنظر داشته و دارند.
وی با بیان اینکه در نسل سوم دانشگاه شاهد ارتقای سطح عملکرد این مراکز هستیم، گفت: در دانشگاه‌های نسل سوم، علاوه بر آموزش و پژوهش هدفمند، سیاست‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که در خروجی این دانشگاه‌ها ما شاهد کارآفرینی، تولید سرمایه، ارتقای امید و نشاط باشیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن متفاوت خواندن اشتغال‌زایی و مفهوم کارآفرینی، ادامه داد: یکی از ابعاد بسیار مهم این ارتقا به نسل سوم، رویکرد فرهنگی و تغییر نگرش مدیران ارشد، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه به مفاهیم آموزش، پژوهش و کارآفرینی و تولید سرمایه است که در این میان، نقش اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و تغییرات در شرح وظیفه آنان بسیار برجسته و تعیین کننده خواهد بود.
عزیزی افزود: در این برنامه، هر یک از کارکنان دانشگاه به منزله یک فرد کارآفرین در سطح دانشگاه فعالیت دارند و مجموعه فعالیت‌ها باید در راستای کارآفرینی و تولید سرمایه و انگیزه ایجاد کارآفرینی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کتابچه شاخص‌ها و تعاریف و مفاهیم این دانشگاه نسل سوم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و استخراج شده است و از آنجا که نقش هر یک از مدیران معاونت فرهنگی نیز در این کتابچه دیده شده، به زودی شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستمر در این زمینه در سطح معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه هستیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه برای نیل به اهداف تعیین شده، باید مقرراتی که ممکن است با این سیاست همخوانی نداشته باشند، به گونه‌ای اصلاح شود تا در خدمت اهداف این ارتقای سطح و نسل قرار گیرند، یادآور شد: بر اساس تأیید و موافقت هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمیته سیاست‌گذاری دانشگاه نسل سوم موظف است تا پایان سال ۱۴۰۴ میلادی به شاخص ها و اهداف تعیین و تایید شده رسیده باشد.
انتهای پیام

captcha