شنا و ماهیگیری در سدهای خراسان‌شمالی ممنوع است
کد خبر: 3723701
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

شنا و ماهیگیری در سدهای خراسان‌شمالی ممنوع است

گروه اجتماعی- شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی اعلام کرد: شنا و ماهیگیری در سدها و بندهای انحرافی  استان ممنوع است.

شنا و ماهیگیری در سدهای خراسان‌شمالی ممنوع است

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی شرکت شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهررا به کام مرگ کشانده است و افرادی به خاطر لذت بردن از شنا در این مکان‌ها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را نمی کردند.

با توجه به وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، در برخی موارد این جریان‌ها سبب کشیده شدن شناگر به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی شناگران را به دنبال دارد.

گفتنی است تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران می شود.

بر این اساس، گیر افتادن شناگران در کف دریاچه، غرق شدن و مرگ آنها از مخاطرات نزدیک شدن به قصد تفریح و ماهیگیری و همچنین شنا کردن در مخازن سدها و بندهای انحرافی این استان است.

لازم به ذکر است مدیریت حراست شرکت آب منطقه ای نیز تاکید کرده است افرادی که قصد تفریح در این مناطق را دارند پس از کسب مجوز از شرکت آب منطقه ای، فاصله لازم را با حریم دریاچه سدها، بند‌های انحرافی و رودخانه‌ها رعایت کنند.

در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان، علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.

captcha