لزوم آموزش‌های تخصصی به روحانیون جهت ورود به فضای مجازی
کد خبر: 3723716
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

لزوم آموزش‌های تخصصی به روحانیون جهت ورود به فضای مجازی

گروه معارف - یک استاد فقه و اصول با اشاره به اینکه روحانیون باید آموزش‌های لازم و تخصصی جهت تبلیغ صحیح دین در فضای مجازی را ببینند، گفت: جوانان در صورت مشاهده فعالیت روحانیون در فضای مجازی تمایل بیشتری به فهم مسائل دینی از سوی علما پیدا می‌کنند.

لزوم آموزش های تخصصی به روحانیون جهت ورود در فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه فضای مجازی امروزه حاوی مطالب و اطلاعات بیهوده ای است، بیان کرد: متاسفانه سازمان یافتگی دقیقی در برخی فضاهای مجازی که جوانان استقبال می کنند وجود ندارد و همین عامل دین گریزی در جوانان را فراهم می کند.
وی ادامه داد: ازدیاد آرا و نظرات مختلف افراد در فضای مجازی موجب سردرگمی جوانان می گردد و اگر روحانیون بتوانند از ظرفیت فضای مجازی جهت تبلیغ صحیح دین برای جوانان بهره گیرند این مسائل حل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده خاطرنشان کرد: مشکل عمده امروزی عدم آموزش دهی به مبلغات در نحوه استفاده اصولی از اینترنت و فضای مجازی است که با پیشرفت تکنولوژی روحانیون نیز باید از این ابزار جهت تبلیغ دین استفاده کنند.
وی یادآور شد: برخی نگاه تفریطی به فضای مجازی داشته و معتقدند به هیچ عنوان نباید در این فضا ورود کرد چرا که عامل گناه است و برخی نیز نگاه افراطی داشته و در دنیای مجازی غرق می شوند که هردوی این نگاه ها نادرست بوده و ما باید استفاده صحیح و اصولی از فضای مجازی را بیاموزیم.
این استاد فقه و اصول تصریح کرد: متدهای تبلیغ در فضای مجازی توسط روحانیون باید مورد توجه قرار گیرد و بخصوص علما و روحانیون شهرستانهای کوچک را باید با فضای مجازی آشتی دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده با اشاره به اینکه روحانیون نگهبان دین هستند، اظهار کرد: جوانان اگر استقبال روحانیون از فضای مجازی را ببیند به سمت علما و روحانیون تمایل یافته و همین امر موجب عدم دین گریزی می گردد.
انتهای پیام

captcha