رأی مثبت به بازگشایی مؤسسه الهیات در برلین
کد خبر: 3723736
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

رأی مثبت به بازگشایی مؤسسه الهیات در برلین

گروه بین‌الملل – اکثریت اعضای هیئت مشورتی مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه «هومبولت» برلین به بازگشایی این مؤسسه از نیمه اول زمستان رأی مثبت دادند.

رأی مثبت به بازگشایی مؤسسه الهیات اسلامی در برلینرایزنی فرهنگی ایران در برلین در خبری به ایکنا اعلام کرد: هیات مشورتی دانشگاه تصمیم گرفته است که برای شروع کار این مؤسسه جلسه‌ای برگزار کند. براساس آخرین تصمیمات، جلسه شورای مشورتی در تاریخ بیست و نهم ماه میلادی جاری(29 تیرماه) برگزار می‌شود.

سخنگوی دانشگاه هومبولت گفت که در جلسه‌ قبلی، یازده نفر از اعضای هیات مشورتی به بازگشایی موسسه از نیمه اول زمستان 2019-2018 رأی مثبت دادند. همچنین پنج نفر از اعضای هیات نظر منفی داشتند و سه نفر نیز از رای دادن خودداری کردند. این مؤسسه قرار است؛ آموزش امامان و آموزگاران دینی را برعهده داشته باشد.

از سوی دیگر، در چند ماه اخیر بحث‌های زیادی درباره حق وتو نمایندگان دانشجویان در هیات مشورتی دانشگاه به وجود آمده است، اما به گفته مسئولان دانشگاه هومبولت، وتو در جلسات این هیات کارکردی ندارد، زیرا هیات مشورتی دانشگاه برای برنامه‌ریزی مؤسسه با مشورت همه اعضا فعالیت می‌کند.

علاوه بر این مسلمانان لیبرال و همچنین گروهی از دانشجویان دانشگاه هومبولت به ترکیب هیات مشورتی موسسه انتقاد دارند. براساس گفته‌های آنان، تنها نماینده سه انجمن اسلامی در این هیات حضور دارد. بافتا سارپو، سخنگوی فراکسیون دانشجویی شورای مشورتی موسسه برنامه‌ریزی الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت گفت که آنان اکنون خواستار بررسی دوباره این موارد هستند.

به اعتقاد او هیات مشورتی که در مورد مسائل اساسی و مهم آموزش دینی تصمیم می‌گیرد، باید نمایندگان دیگر جوامع مسلمان مانند شمال آفریقا یا بوسنی را هم در برگیرد.

در حال حاضر فدراسیون شیعیان آلمان، شورای مرکزی مسلمانان در آلمان و همچنین فدراسیون اسلامی برلین عضو شورای مشورتی و برنامه‌ریزی موسسه الهیات اسلامی در دانشگاه هومبولت هستند. با توجه به توافقنامه همکاری، تصمیمات هیات مشورتی که در آن علاوه بر پنج نماینده انجمن، چهار استاد دانشگاه نیز حضور دارند، باید با اکثریت دو سوم هیات به تصویب برسد. مسئولان دانشگاه تاکید دارند که بر اساس متن توافقنامه، پذیرش نمایندگان سایر انجمن‌های اسلامی در این هیات امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

captcha