۱۱۵۰ زن نیازمند در خراسان‌شمالی صاحب شغل شدند
کد خبر: 3723737
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

۱۱۵۰ زن نیازمند در خراسان‌شمالی صاحب شغل شدند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: این نهاد طی سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۵۰ زن سرپرست خانواردر استان اشتغال زایی کرده است.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: طی سال گذشته برای یک هزار و ۱۵۰ نفر از زنان نیازمند و سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد با هزینه کرد 225 میلیارد ریال به این بانوان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است .

وی ادامه داد: هم‌اکنون بانوان مجری این نهاد در طرح‌های اشتغالی همانند کارگاه خیاطی، جوراب‌بافی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، پرورش گل، پرورش قارچ و سایر طرح‌های مختص بانوان در حال فعالیت هستند.

اهرابی با بیان اینکه همه بانوانی که به دلیل مشکلات زندگی تحت حمایت این نهاد قرار دارند تا زمان رسیدن به توانمندی، ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی بر اساس استعداد مددجو و آمایش سرزمین برای بانوان تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد می‌کند

وی گفت: تاکنون اقدامات مددکاران برای آگاه‌سازی بانوان تحت حمایت این نهاد در حوزه توانمندی توانسته درزمینهٔ توسعه اشتغال زنان برای درآمدی بیشتر ازمستمری و یارانه موفقیت‌آمیز باشد.

اهرابی افزود: با بررسی پیشینه صنایع‌دستی در مناطق مختلف خراسان‌شمالی در تلاش هستیم، گروه‌هایی از زنان را برای تقویت صنایع‌دستی و درنتیجه توسعه اقتصادی این خانوارها تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 17 هزار و 900 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، یادآورشد: خوداتکایی، استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام ازجمله برنامه‌های اشتغال‌زایی است.

captcha