اختصاص ۲ و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدای خوزستان
کد خبر: 3723800
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

اختصاص ۲ و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدای خوزستان

گروه فرهنگی ـ. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه از حدود ۲ هزار گلزار شهید تک مزاری در استان خوزستان، ۲۱۰ گلزار ساماندهی شده است، گفت: ۲ و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار‌های ۱ تا ۵ مزاری خوزستان اختصاص داده شده است.

اختصاص 2 و نیم میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای 1 تا 5 مزاری خوزستان (آمـــــــاده)

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به تأکید حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر ساماندهی گلزارهای شهدای روستاها تا پایان سال جاری، درباره وضعیت ساماندهی گلزارهای تک مزاری در استان گفت: در سراسر استان دوهزار گلزار شهید تک‌مزاری داریم که هنوز ساماندهی نشده‌اند.

وی اظهار کرد: موضوع ساماندهی این گلزارها در کارگروه گلزار شهدای استان طرح موضوع شد و در دستور شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفت. بر این اساس، در 22 اسفند سال گذشته، دکتر شریعتی استاندار خوزستان دستور پیگری این موضوع را به سازمان مدیریت برنامه و بودجه، اداره‌کل امور روستایی و معاونت عمرانی داد تا در سال 97 تمام گلزارهای تک‌مزاری استان ساماندهی شوند.

فرجیان با بیان اینکه این موضوع قبل از دستورالعمل بنیاد شهید کشور در استان تصویب شده بود، افزود: در حال حاضر هزینه ساماندهی مزارهای یک تا پنج مزاری استان برآورد شده و به سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان پیشنهاد داده شد تا بتوانیم بر اساس دستور ریاست بنیاد شهید کشور این مسیر را ادامه دهیم و تا پایان سال گلزارهای یک تا پنج مزاری را ساماندهی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: از حدود دوهزار گلزار تک‌مزاری در استان، حدود 210 مزار ساماندهی شده است. تأکید رئیس بنیاد شهید کشور این است که گام به گام جلو برویم و امسال گلزارهای یک تا پنج مزاری را ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: اعتبار تعیین شده برای ساماندهی این گلزارها، دو و نیم میلیارد تومان است که برای ساماندهی دو هزار گلزار، کفایت نمی‌کند و  در کنار آن به کمک دستگاه‌ها از جمله دهیاری‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام

captcha