خانواده محوربودن؛ رویکرد برنامه‌های کانون‌ مساجد در تابستان
کد خبر: 3723816
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

خانواده محوربودن؛ رویکرد برنامه‌های کانون‌ مساجد در تابستان

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی، خانواده محوربودن را ویژگی برنامه‌ کانون‌ها در اوقات فراغت سال جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۵۰۰ برنامه برای همه اعضای خانواده پیش‌بینی شده است.

خانواده محوربودن؛ ویژگی برنامه‌های کانون‌های مساجد برای تابستان 97/فعالیت بیش از 100 کانون در حاشیه شهر مشهد

محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به ارائه توضیحاتی پیرامون برنامه‌های این کانون برای اوقات فراغت تابستان سال 97 پرداخت. وی با اعلام آغاز برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از ابتدای تیرماه، اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌ها با عنوان «آسمانی‌ها»، شامل 160 برنامه با عنوان نسیم و با محوریت نماز، 32 برنامه با عنوان «طرح نور» با موضوع قرآن، 150 مسابقه با موضوع آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه با عنوان «راه آسمان»، 150 برنامه با موضوع جهاد مجازی و 15 برنامه با محوریت بازی‌های محلی و بومی در تابستان 97 برگزار می‌شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: این برنامه‌ها تا 19 مهرماه در 1700 کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد؛ مراسم افتتاحیه رسمی نیز روز هفتم تیرماه در یکی از اردوگاه‌های مشهد برگزار می‌شود.
فعالیت 100 کانون فرهنگی و هنری مساجد در حاشیه شهر مشهد
عبداللهی با اشاره به فعالیت بیش از یک چهارم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حاشیه شهر مشهد، توضیح داد: از بین حدود 1200 مسجد در مشهد، 380 مسجد در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری فعال هستند که از این تعداد نیز 100 کانون در حاشیه شهر مشهد قرار دارد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی، خانواده محور بودن را ویژگی خاص برنامه‌های کانون‌ها در سال جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا برنامه‌های فعالیت گروهی، تربیتی، آموزشی و نشاطی برای همه اعضای خانواده پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه شبکه‌ای شدن برنامه‌ها یکی دیگر از اقداماتی است که در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: برای برگزاری هرچه بهتر و کارآمدتر برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری، سه شبکه مخاطبان، مربیان و خدمات رفاهی  - تفریحی فعالیت خواهند داشت.
عبداللهی در خصوص اقداماتی که در شبکه مخاطبان انجام می‌شود، ادامه داد: مخاطبان هر منطقه با توجه به سن، ویژگی‌های روانشناختی و ... در این شبکه توسط کانون‌ها شناسایی و نتایج آن برای برنامه‌ریزی در خصوص نحوه اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
تدریس دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با اظهار این مطلب که در تلاش هستیم از نیمه تیرماه، شبکه مربیان را برای بهره‌گیری از متخصصان حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: در همین راستا، متخصصان یا دانشجویان رشته‌های مختلف که در منطقه مسجد سکونت دارند و یا به مسجد رفت‌ وآمد دارند، شناسایی می‌شوند و به عنوان مثال، از یک دانشجوی رشته گرافیک برای تدریس در کانون‌های مساجد استفاده خواهد شد.
وی در همین راستا اضافه کرد: راه‌اندازی شبکه مربیان باعث می‌شود تا بتوانیم کلاس‌های مورد نیاز مخاطبان مختلف را با توجه به اساتیدی که شناسایی می‌شوند، هرچه بیشتر و بهتر برگزار کنیم؛ بنابراین به عنوان مثال، در صورت نیاز یک کانون به کلاس نقاشی، نزدیک‌ترین کانونی که مربی نقاشی در آن حضور دارد، معرفی می‌شود.
براساس توضیحات وی، علاقه‌مندان به تدریس در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جهت اعلام آمادگی خود می‌توانند به نزدیک‌ترین کانون محل سکونت‌شان مراجعه کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به فعالیت شبکه خدمات رفاهی و تفریحی در برگزاری برنامه‌های کانون‌ها، اضافه کرد: در این شبکه، کانون‌ها در شهرستان‌ها و مناطق مختلف، مراکز رفاهی و تفریحی نزدیک به خود را اعلام می‌کنند تا در صورت نیاز اعضای کانون‌های دیگر مناطق، به آنان معرفی و با قیمتی کمتر مورد استفاده قرار گیرند.
عبداللهی در پایان سخنانش اضافه کرد: فعالیت 1700 کانون در سطح استان توسط 260 مرکز، نظارت خواهد شد و کانون‌هایی که بهترین فعالیت را داشته باشند در مراسم اختتامیه تقدیر می‌شوند.
اتنهای پیام

captcha