عفت در فکر و رفتار اولویت تعلیم و تربیت باشد
کد خبر: 3723823
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

عفت در فکر و رفتار اولویت تعلیم و تربیت باشد

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: عفت در فکر و رفتار باید در اولویت تعلیم و تربیت قرار گرفته و شعار و راهبرد اساسی آموزش و پرورش استان نیز شفافیت و پاسخگویی است.

عفت در فکر و رفتار باید در اولیت تعلیم و تربیت باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان ماکو با تاکید بر استفاده از مشارکت های مردمی بیان کرد: خانواده ها به این نهاد اعتماد خاصی داشته و باید از مشارکت آنان در سرعت بخشی به برنامه های این نهاد به عنوان یک ظرفیت بزرگ استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی 97 به عنوان سیاستهای راهبردی این نهاد تدوین شده است، خاطر نشان کرد: اولویت اول این نهاد امروز کلاسهای درس بوده و امروز اجازه داده نمی شود کلاسهای درس استان بدون معلم باشد.
محمدی تصریح کرد: در سالهای اخیر تلاشهای زیادی در زمینه جذب نیرو انجام گرفته و امسال نیز نوید خوبی برای جذب نیروی انسانی از محل ماده 28 و سهمیه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و رقمی حدود یک هزار و 300 نفر سهمیه هر دو قسمت است که تلاش می شود این ظرفیت ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود یک هزار و 500 نفر امسال بازنشسته شوند، ادامه داد: با در نظر گرفتن این آمار و توجه به استقرار پایه دوزاهم، به احتمال زیاد امسال کمبود نیرو وجود خواهد داشت و با توجه به افزایش دانش آموزان حدود 750 کلاس درس و به تبع آن تعدادی نیروی انسانی نیازمند هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: وجود 384 مدرسه کانکسی با 416 کلاس، 118 مدرسه استیجاری و سه هزار و 497 کلاس دایر در نوبت دوم و کلاسهای خشت گلی از دیگر مشکلات این نهاد در استان است.
وی افزود: مشکلات آموزش و پرورش آذربایجان غربی با همکاری مدیران استانی و نیز بهره گیری از امکانات سایر نهادها رفع می شود چرا که این نهاد به تنهایی قادر به حل مشکلات موجود نیست و در جهت حل مشکلات فضاهای اموزشی در استان کارهای مطلوبی رخ داده به گونه ای که سال گذشته یک هزار و 800 میلیارد ریال در بحث ملی و استانی اعتبار برای مدرسه سازی تخصیص یافت که امسال نیز یک هزار و 300 میلیاردریال است.
محمدی با اشاره به کمبود پنج هزار کلاس درس در استان بیان کرد: با احتساب کمکهای خیرین و 940 میلیارد ریال تعهدات آنان در سالجاری در امر مدرسه سازی پیش بینی می شود در 2 سال آینده سه هزار کلاس درس به تعداد کلاسهای درس استان با این روند افزوده شود و این نهاد با 36 هزار کارمند که 22 هزار نفر آنها در کلاسها حضور دارند باید با خلاقیت در راستای حل مشکلات گام بردارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برخی موارد و موضوعات اساسی قابل مطرح در زمینه تعلیم و تربیت اظهار کرد: عفت و پاکدامنی اولین موضوعی است که رعایت ان توسط مسئولان الزامی بوده که عفت در نگاه، عفت در پوشش، عفت در رفتار، عفت در گفتار و عفت در فکر از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: داشتن عفت در فکر به عنوان متولی تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد و عفت در گفتار باید در زمانی که مسئولان پشت تریبون هستند رعایت شود و از اظهار نظر های بی مورد پرهیز شود و عفت، حیا و حفظ حرمت باید در رفتار نیز رعایت شود چرا که گاها اخباری می رسد که گسترش این موارد در جامعه آموزش و پرورش دیده می شود.
محمدی با اشاره به برنامه های کلی این نهاد که راهبرد اساسی برای سال جاریست، گفت: شعار و راهبرد اساسی آموزش و پرورش استان شفافیت و پاسخگویی بوده و اگر نتوان به عنوان یک مدیر پاسخگوی رفتارها و تصمیمات بود این برنامه فاقد شفافیت لازم است.
وی با اشاره به اینکه بحث اخلاق و اخلاقمداری نکته دوم مورد تاکید در برنامه های آموزش و پرورش است، بیان کرد: اگر اخلاق در بین دانش آموزان نهادینه شود، آسیبهای اجتماعی، تهمت و افترا، تنش زایی و تنش زدایی و ایجاد چالش و فریبکاری در جامعه به حداقل می رسد..
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: ارتقای شان و منزلت معلمان و فرهنگیان از موارد دیگری است که تلاش می شود اجازه تعرض به ساحت معلمان داده نشده و در جهت حفظ جایگاه والای این عزیزان کوتاهی صورت نگیرد.
وی کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی، تربیت بدنی، ایجاد نشاط و جنب و جوش در مدارس در بین دانش اموزان را لازم دانست و گفت: نباید غیر از کتب درسی و محتواهای تعریف شده چیزی در کیف دانش آموزان مدارس باشد و نباید فشار مضاعف کاری بر مدارس ارائه کرد، چرا که آموزش آسان و پربار باید در مدارس جزو برنامه ها باشد.
انتهای پیام

captcha