واکنش مشاور حقوقی اسرائیل به پرواز بادبادک‌های آتش‌زا
کد خبر: 3723832
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

واکنش مشاور حقوقی اسرائیل به پرواز بادبادک‌های آتش‌زا

گروه بین‌الملل ـ «مندل بلیت»، مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی نسبت به استفاده از بادبادک‌‌های آتش زا توسط فلسطینیان به نشانه اعتراض به محاصره غزه هشدار داد.

اجرای قوانین جنگی در مورد پرواز دهندگان بادبادک‌های آتش‌زا

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم؛ «مندل بلیت»، مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی امروز(29 خردادماه) در گفت‌و‌گو با رادیو اسرائیل تصریح کرد: اگر از بادبادک برای مقاصد جنگی استفاده شود، این مسئله به یک هدف نظامی و حقوقی تبدیل شده و علیه پرواز دهندگان این بادبادک‌ها قوانین جنگی اجرا می‌شود.

همچنین آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اشغالگر در کارخانه صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر هشدار داد که این رژیم تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی را تحمل نمی‌کند.

رژیم اسرائیل روز گذشته در پاسخ به استفاده از بادبادک و بالون‌های آتش‌زا از سوی فلسطینیان و ایجاد حریق در سرزمین‌های اشغالی مجاور نوار غزه، 9 هدف در این منطقه را بمباران کرد.

گفتنی است، ساکنان غزه از بادبادک‌های ساخته شده از پارچه‌های آتش‌زا را به عنوان اعتراض علیه محاصره این منطقه توسط رژیم اسرائیل به سمت سرزمین‌های اشغالی روانه می‌کنند که این امر خشم اسرائیلی‌ها را به دنبال داشته است.

بادبادک‌های آتش‌زا روز شنبه(26 خردادماه) 12 نقطه در سرزمین‎های اشغالی را به آتش کشیدند که رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدام اعلام کرد هزینه خسارت‌های کشاورزان اسرائیلی را از مالیات تشکیلات خودگردان فلسطین کسر می‌کند.

انتهای پیام

captcha