نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «حنان» شهرستان دلوار
کد خبر: 3723852
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «حنان» شهرستان دلوار

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی حنان شهرستان دلوار از سال 88 فعالیت‌‌های قرآنی خود را آغاز و تاکنون برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی کارگاه‌های روانشناسی، تبلیغ و تواشیح را در پرونده کاری خود را دارد.

 

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه «حنان» شهرستان دلوار

محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل موسسه قرآن و عترت حنان شهرستان دلوار استان بوشهر و مربی روانخوانی و تجوید قرآن کریم در رابطه با فعالیت‌های این موسسه در گفت‌‍وگو با ایکنا؛ گفت: این موسسه از سال 88 تأسیس شده و تاکنون در زمینه آموزش قرآن، تواشیح و کارگاه‌های روانشناسی و طرح‌های گسترده نظیر طرح عفاف حجاب و طرح تربیت مربی حفظ قرآن، فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

ادیب‌نیا تصریح کرد: این موسسه از سال 88 تا به حال شش دوره تخصصی طرح تربیت مربی حفظ را برگزار کرده است و به طور میانگین 112 مربی در این دوره‌‌ها تربیت شده‌اند که در موسسه و کانون‌ها مشغول به کار شدند.

وی افزود: در مؤسسه همیشه به دنبال بالا بردن کیفیت فعالیت‌های قرآنی و برطرف کردن نیازهای قرآنی شهرستان دلوار بوده‌ایم که تا به حال با استقبال خوبی مواجه شدیم.

ادیب‌نیا در رابطه با فعالیت‌های شاخص و ممتاز موسسه بیان کرد: هر ساله تفسیر سوره‌های قرآن را برگزار می‌کنیم. چهارمین دوره تفسیر ازجمله تفسیر سوره واقعه بود که قبل از ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان دلوار با حضور 245 شرکت‌کننده برگزار شد.

مدیرعامل موسسه قرآن و عترت حنان تصریح کرد: همچنین در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن که از سوی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، بیشترین آمار را داشتیم و موسسه حنان با استقبال بسیار خوبی این آزمون را برگزار کرد. از 125 نفری که ثبت‌نام کردند 78 نفر در محل آزمون حضور داشتند.

وی اظهار کرد: برای فصل تابستان نیز با همکاری کانون‌های مراکز شهرستان تنگستان، کانون‌های شهرستان دلوار و کانون امام خمینی(ره) بوشهر برنامه‌ریزی‌های انجام شد. مربی‌ها از جمله بنده به عنوان مربی روانخوانی و تجوید دعوت شدند. همچنین ثبت‌ نام کلاس‌های ترم تابستان از اول خردادماه تا یکم تیر ادامه دارد و از اول تیرماه به مدت 45 روز کلاس‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمینی به متراژ 300 متر مربع برای ساخت یک موسسه قرآنی در شهر دلوار اهدا کرده است گفت: سند این زمین به نام موسسه حنان زده شد تا دخل و تصرفی در آن اتفاق نیفتد. تا به حال به کمک مردم و خیرین و خود موسسه 250 میلیون هزینه شده است. این ساختمان دو طبقه است و 340 مترمربع زیربنا دارد که امیدواریم با  همین روال و با کمک کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر و شهرستان تنگستان به موسسه حنان می‌شود در سال آینده شاهد افتتاح یک پروژه قرآنی بزرگ در شهرستان تنگستان و شهر دلوار باشیم.

مدیرعامل موسسه قرآن و عترت حنان اظهار کرد: مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور قول کمک به ما داده بودند. گفته بودند 50 درصد به همه ساختمان‌های در حال ساخت کمک می‌‌کنند، اما متأسفانه تا به حال که 60 درصد کار را پیش بردیم هیچ کمکی به ما نکردند.

با اشاره به اینکه چهار معاون وزیر از جمله معاون قرآنی وزیر ارشاد و معاون سابق حجت‌الاسلام حشمتی چندی پیش از موسسه حنان بازدید کردند ولی هیچ کمکی نکردند بیان کرد: از خبرگزاری ایکنا می‌خواهم این موضوع را اطلاع‌رسانی کند که به ما گفتند 50 درصد کار را شما پیش ببرید و 50 درصد  دیگر را ما ادامه خواهیم داد ولی با وجود اینکه موسسه ما دارای پروانه فعالیت است، همچنین در همه آزمون‌ها و مسابقات نیز با آمار بالا شرکت می‌‌کند باز هم کمکی دریافت نکردیم.

انتهای پیام

captcha