تقویت وحدت ملی مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایرانی است
کد خبر: 3723867
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

تقویت وحدت ملی مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایرانی است

گروه فرهنگی - معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره اقوام ایرانی گفت: تقویت وحدت ملی و حفظ میراث فرهنگی کشور مهم‌ترین اهداف جشنواره اقوام ایرانی است.

تقویت وحدت ملی مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایرانی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، امروز، ۲۹ خردادماه در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بهتر بتوانیم فرهنگ و هنر استان را به سراسر کشور معرفی کنیم.
وی افزود: در برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باید تقویت همگرایی ملی و هویت اقوام ایرانی مورد توجه قرار گرفته و بیشتر احیا شود.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره علاوه بر تقویت فرهنگ بومی وحفظ انسجام ملی به شناسایی هویت‌های فرهنگی منجر می‌شود، بیان کرد: ایران با وجود اقوام مختلف از وحدت و انسجام بسیاری برخوردار بوده و این نشان‌دهنده بالندگی فرهنگ اقوام ایرانی در طول دوران‌های مختلف بوده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم فرهنگ استان را به سراسر کشور معرفی کنیم.
خوش‌اقبال با بیان این که برگزاری جشنواره فرصتی برای معرفی پتانسیل های استان به سراسر کشور است، اعلام کرد: مردم کردستان سال‌هاست در بخش فرهنگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و امیدوارم در سالیان آینده استان‌های بیشتری در جشنواره حضور پیدا کنند.
وی ایران اسلامی را نمونه عینی همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام عنوان کرد و ادامه داد: اقوام ایرانی نشان داده‌اند در همه برهه‌ها همراه نظام بوده‌اند که این نشان از فرهنگ والای اقوام به عنوان خانواده بزرگ ایران اسلامی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اعلام اینکه همه وظیفه داریم به برگزاری مطلوب جشنواره کمک کنیم، افزود: برگزاری جشنواره فرهنگ وهنر اقوام ایرانی فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر و معرفی توانمندی‌های استان به سایر نقاط کشور است.
وی با بیان این که سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از دوم تا چهارم تیرماه در سنندج برگزار می‌شود، یادآور شد: در این دوره از جشنواره ۱۵ گروه از نواحی قومیتی ایران در مجتمع فجر سنندج به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
انتهای پیام

captcha