اولین کلینیک حمایت از کالای ایرانی در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 3723890
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

اولین کلینیک حمایت از کالای ایرانی در یزد تشکیل می‌شود

گروه اقتصادی- مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: بمنظور توانمندسازی کسب و کارهای خرد و کارگاه‌های کوچک، اولین کلینیک حمایت از کالای ایرانی در استان یزد تشکیل می‌شود.

اولین کلینیک حمایت از کالای ایرانی در یزد تشکیل می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از استاندارد یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی، مدیر کل اداره استاندارد استان یزد اظهار کرد: به منظور توانمند سازی کسب و کارهای خرد و کارگاه های کوچک، اولین کلینیک حمایت از کالای ایرانی در استان یزد تشکیل می شود.
ماجدی افزود: با راه اندازی این کلینیک، ضمن این که فضای کسب و کار بهبود می یابد، به باورها و فرهنگ ایرانی اسلامی برای خرید و مصرف کالای ایرانی، به ویژه تولیدات یزدی هم ارزش داده می شود.
دبیر شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: طرح اجرایی این کلینیک تهیه شده و امیدواریم با عملیاتی شدن آن، در جهت توانمند سازی صنایع، اصناف و ارائه دهندگان خدمت گام های موثر و ماندگاری برداریم، ضمن این که در تهیه نقشه راه این کلینیک سه محور کیفیت، مالی و بازار هم مد نظر هستند.
وی مهمترین برنامه های اجرایی این کلینیک را کیفیت، که یکی از شاکله های اصلی کار حمایت از کالای ایرانی است برشمرد و بازارشناسی، بازار داری و رقابت پذیر کردن کالاهای تولید یزد را از برنامه های دیگر این کلینیک دانست.
ماجدی تصریح کرد: این کلینیک به صورت NGO اداره می شود و هیچ گونه وابستگی به دولت ندارد و زمینه حضور تمامی صاحبان صنایع استان و ارائه مشاوره های آنان فراهم است، خصوصا این که مشاوره گیرندگان بابت خدمات دریافتی هیچگونه وحهی نباید پرداخت نمایند.
وی در خصوص جزئیات بیشتر این کلینیک گفت: توسط کارخانه ها تیم هایی در رشته های مختلف صنعتی تشکیل می شود که کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت آن ها، نسبت به کنترل و ممیزی تولیدات و فرآیندها تولیدی متجانس مبادرت می ورزند.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: کارشناسان و متخصصین حاضر در این کلینیک به واحدهای صنفی در حال احداث از طریق انجمن های موجود، به منظور استفاده از خطوط تولید و فناوری های روز دنیا جهت تولیدات استاندارد و با کیفیت مشاوره می دهند تا در حد خویش در حمایت از کالای ایرانی تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام

captcha