هیئت اندیشه‌ورزی قرآنی تشکیل شود
کد خبر: 3723898
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

هیئت اندیشه‌ورزی قرآنی تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نخستین نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان در سال ۹۷ گفت: نسبت به تشکیل هیئت اندیشه ورزی قرآنی با حضور شخصیت‌های صاحب فکر و ایده این حوزه اقدام شود.

هیئت اندیشه ورزی قرآنی تشکیل شود

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در نخستین نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان در سال ۹۷ گفت: خلا قانونی در کشور برای انجام فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد و لازم است برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه اراده برای اجرای قانون تقویت شود.
وی با اشاره به برگزاری موفق آزمون قرآن و عترت و نمایشگاه قرآن در اصفهان بر لزوم وحدت در انجام و اجرای فعالیت‌های قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است بین سیاست‌گذاری و اجرا تفکیک قائل شده و در سیاست گذاری دنبال تمرکز و وخدت و در اجرا دنبال تکثر و زیاد کردن مجریان بوده و بین نهادها و تشکل‌های قرآنی هم افزایی و هم سویی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم تقسیم کار در اجرای فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: هسته اولیه شکل گیری اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی به خوبی و درست انجام شده و اگر برنامه ریزی و آسیب شناسی انجام شود روند کار اتحادیه نیز با قوت به پیش خواهد رفت.
حجت‌الاسلام انصاری بر لزوم تقویت اقتصاد فرهنگ تاکید کرد و افزود: لازم است در کنار برگزاری منظم جلسات رسمی در حوزه هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان؛ نسبت به تشکیل هیئت اندیشه ورزی قرآنی با حضور شخصیت‌های صاحب فکر و ایده این حوزه اقدام شود تا با ارزش گذاری به اهالی فکر حوزه قرآن استان از نظرات، ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلف آنان بهره‌مند شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برنامه‌ریزی برای نمایشگاه قرآن و عترت سال آینده از هم اکنون انجام شود، تصریح کرد: همچنین لازم است برای برگزاری آزمون قرآن و عترت امسال نیز برنامه ریزی صورت پذیرد.
وی افزود: با اجرای رزمایش و گردهمایی بزرگ قرآنی استان اصفهان می‌توانیم از برکات جمع شدن و هم افزایی نیروهای قرآنی استفاده ببریم.
حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت انجام فعالیت‌های قرآنی در فضای تهاجم فرهنگی گفت: لازم است معضلات فرهنگی جامعه را رصد کرده و بر اساس تقسیم کار و ترسیم وظیفه هرکدام از نهادها فعالیت های خود را انجام دهند.
مصطفی ادیب رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی استان اصفهان در ابتدای این جلسه به بیان توضیحاتی پیرامون چرایی تشکیل و دستور کار جلسه پرداخت.
خاطرنشان می‌شود، نخستین نشست هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان در سال ۹۷ با حضور سید سعید حسینی قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی مدیر دفتر قرآن و عترت استان و محمدجعفر پروانیان مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی مردمی استان اصفهان ۲۹ خرداد در مکان این اتحادیه برگزار شد.
انتهای پیام

captcha