فعالیت ۳ هزار خیر مدرسه‌ساز در فارس/ راه‌اندازی دبیرخانه خیرین خارج از کشور
کد خبر: 3723918
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
موصلی خبر داد:‌

فعالیت ۳ هزار خیر مدرسه‌ساز در فارس/ راه‌اندازی دبیرخانه خیرین خارج از کشور

گروه اجتماعی ـ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس از سال ۷۸ ثبت قانونی شده است، گفت: اکنون ۳ هزار خیر در فارس با مجمع خیرین مدرسه ساز و نوسازی مدارس همکاری می‌کنند.

فعالیت 3 هزار خیر مدرسه‌ساز در فارس/ راه‌اندازی دبیرخانه خیرین خارج از كشور

به گزارش ایكنا از فارس، سرافراز موصلی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس امروز، 29 خرداد در جمع خبرنگاران، با تأكید بر اینكه خیران نباید فراموش شوند، لزوم انعکاس فعالیت خیران حوزه‌های مختلف خصوصاً مدرسه‌سازی را یادآور شد و گفت: باید باور کنیم اگر بسیاری از این خیرین نبودند، مدارسی نبود که مدیران و افراد نخبه را پرورش و آموزش دهد.

ساخت 10 هزار كلاس درس به‌همت خیران
وی با تصریح اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس از سال 78 ثبت قانونی شده است، گفت: اکنون 3 هزار خیر در فارس با مجمع خیرین مدرسه ساز و نوسازی مدارس همکاری می‌کنند؛ این افراد تاکنون حدود 10 هزار کلاس درس تحول آموزش و پرورش داده‌اند که حدود 500 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
موصلی با اشاره به اهمیت بحث مدرسه‌سازی و ارتباط توسعه‎ این فعالیت با کار فرهنگی، همراهی رسانه و خبرنگاران را در جذب خیرین و تداوم فعالیت خیران در عرصه‎های مختلف بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد که در زمینه جذب خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌سازی، پیشرفتها را مدیون رسانه و خبرنگاران هستیم.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس با بیان اینکه جذب 50 میلیارد تومان کمک خیرین که معادل یک و نیم برابر اعتبارات ملی و استانی را شامل می‌شود، کار بزرگی است، برداشتن این گام بزرگ را بدون توجه به اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگی، غیرممکن دانست.

فعال بودن 128 پروژه‌ خیرساز در قالب 713 کلاس درس در فارس
وی از فعال بودن 128 پروژه‌ خیرساز در قالب 713 کلاس درس در این استان خبر داد و گفت: نحوه مشارکت خیران متفاوت بوده و هزینه هایی بین 30 تا 100 درصد یک پروژه را شامل می‌شود.
موصلی ابراز امیدواری کرد که تا ابتدای مهر امسال امکان اتمام و تحویل 45 پروژه خیرساز در قالب 270 کلاس درس فراهم شود و گفت: خوشبختانه از کل خیران مدرسه ساز، بالغ بر 312 نفر بانوی خیر هستند که فعالیت های چشمگیری را سامان داده‌اند.
وی همچنین گفت: از آذرماه سال گذشته سیاستی در پیش گرفته شد که براساس آن معادل تعهد خیر از منابع ملی اعتباراتی تامین شود، این سیاست زمینه افزایش تمایل خیرین به مدرسه‌سازی و میزان مشارکت خیرین را به دنبال داشته و بستری را فراهم کرده است که تمام پروژه‌های نیمه‌تمام خیری فعال شود.
موصلی یادآور شد: سال گذشته بالغ بر 17 میلیارد تومان در همین قالب تخصیص یافت و امسال هم 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است؛ قطعاً تمام پروژه‌های خیرساز در سراسر استان بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

راه‌اندازی دبیرخانه خیرین خارج از كشور در فارس
مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین از تشکیل و راه‌اندازی دبیرخانه خیرین خارج از کشور، در فارس خبر داد و گفت: این دبیرخانه وظیفه ساماندهی و هدایت خیران مدرسه ساز ساکن خارج کشور را برعهده دارد.
موصلی با اشاره به طراحی یک سایت برای جذب بیشتر مشارکت علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیرخواهانه در زمینه مدرسه‌سازی، گفت: سایتی با سه زبان طراحی شده و به زودی فعال می‌شود و در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

31 خرداد؛ زمان برگزاری بیستمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه‌ساز
مدیركل نوسازی مدارس فارس در ادامه، زمان برگزاری بیستمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه‌ساز را عصر پنج‌شنبه، 31 خرداد و مکان آن را مجموعه گرینلند در شهر صدرا اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه در فارس هیچ مدرسه و کلاس درس ناایمنی وجود ندارد، گفت: 1800 مدرسه ایمن نیازمند بهسازی در استان فارس وجود دارد که اگر با روند کنونی کار بهسازی آن دنبال شود هر سال 400 کلاس درس بهسازی خواهد شد.
موصلی، تعهد خیران مدرسه ساز در سال گذشته را بالغ بر 72 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: حدود 68 درصد از این رقم محقق شد؛ البته در سال 96 و در زمینه جذب خیران مدرسه ساز شاهد رشد 18 درصدی به لحاظ تعداد بودیم.
انتهای پیام

captcha