پروژه‌های تحقیقاتی را به سمت كاربردی شدن سوق دهیم
کد خبر: 3723946
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
كشفی:

پروژه‌های تحقیقاتی را به سمت كاربردی شدن سوق دهیم

گروه اجتماعی ـ مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه نباید پروژه‌های تحقیقاتی تنها در کتابخانه‌ها آرشیو شوند، بلکه دستاوردهای حاصل از این تحقیقات باید گره‌گشای مشکلات مردم باشد، بر لزوم كاربردی شدن و بهره‌وری از این پروژه‌ها تأكید كرد.

پروژه‌های تحقیقاتی را به سمت كاربردی شدن سوق دهیم

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمنصور كشفی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 29 خردادماه در جمع اعضای هیئت علمی و دست‌اندرکاران پژوهش در این دانشگاه، با اشاره به کارهای بزرگی که در زمینه پژوهشی از سوی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سطح کشوری و حتی در دنیا انجام شده است، تأکید کرد: باید بکوشیم تا این فعالیت‌های ارزشمند به سمت کاربردی شدن و بهره‌‎وری پیش رود.
وی، دانشگاه را امانتی بزرگ خواند که گذشتگان برای ارتقا و پیشرفت آن بسیار تلاش کرده‌اند و افزود: باید برای حفظ و نگهداری و همچنین پیشرفت و ارتقای این امانت بزرگ، به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد.
كشفی، اعضای هیئت علمی در حوزه پژوهش را به عنوان آبرویی برای دانشگاه برشمرد و گفت: همه باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، نباید پروژه‌های تحقیقاتی تنها در کتابخانه‌ها آرشیو شوند، بلکه دستاوردهای حاصل از این تحقیقات باید گره‌گشای مشکلات مردم باشد.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر اینكه تشکیل نشست‌های پژوهشی باید دارای نتیجه و کارایی بالا باشد، افزود: برای رهایی از کارکرد مسیر سلیقه‌ای در مسیر پژوهش دانشگاه، به برنامه‌ای استراتژیک با چشم‌اندازی ویژه به آینده، نیاز است.
وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در دانشگاه باید به شکلی باشد که به بهره‌وری آسیبی نرسد، اضافه کرد: تجمیع مراکز مختلف تحقیقاتی و پژوهشی، یکی از راه های جلوگیری از هدر رفت منابع مالی است.
در ادامه سید بصیر هاشمی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر موضوع پژوهش به عنوان یکی از‌عوامل تاثیرگذار در پیشرفت دانشگاه، گفت: اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه باید با شناسایی و تشخیص به موقع نکات ضعف و قوت، برای ارتقا و پیشرفت دانشگاه در حوزه پژوهش، تلاش کنند.
وی با اشاره به فعالیت هفتاد مرکز فعال تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارش داد: 10 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید عضو اعضای هیات علمی پژوهشی باشند، این دانشگاه دارای 900 عضو هیات علمی است که از این تعداد، 82 عضو هیات علمی در زمینه پژوهش در حال فعالیت هستند.
او با بیان اینکه در زمینه پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دنیا مقام شانزدهم را دارد، افزود: 36 تا 37 درصد از پژوهش کشور در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه این نشست به بیان فعالیت‌های مختلف پژوهشی دانشگاه از جمله توسعه و افزایش پژوهشکده‌ها، تقویت و جذب نیروی انسانی پژوهشی و همچنین مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان پرداخت.
انتهای پیام

captcha