پیشرفت تمدن اسلامی؛ عامل نابودی استکبار
کد خبر: 3724009
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

پیشرفت تمدن اسلامی؛ عامل نابودی استکبار

گروه سیاسی - حجت الاسلام مصلحی گفت: دشمن می‌داند اگر تمدن اسلامی سر بلند کند نابودی استکبار را به دنبال دارد. ما نباید اجازه دهیم تمدن اسلامی که با قیام امام راحل آغاز و توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است، از حرکت باز ایستد.

پیشرفت تمدن اسلامی؛ عامل نابودی استکبار

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حیدر‌علی مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، شامگاه روز گذشته، 29خردادماه در یادواره شهدای اراک و گرامیداشت شهید دکتر چمران که در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل‌عمران که می‌فرماید: «بل احیاء عند ربهم یرزقون» گفت: تمام انسان‌ها وقتی از دنیا می‌روند روحشان زنده است اما زنده بودن آنان با هم تفاوت دارد.
وی تصریح کرد: شهدا در انتخاب مسیر و راهی که انتخاب کردند به قربت الی‌الله ختم می‌شد. آنان پس از شهادت نیز مسیر را مدیریت می‌کنند. گاه محاسبات انسان‌ها در انتخاب راه اشتباه است اما شهادت مسیری بی خطاست. شهدا مسیر را انتخاب کردند و به هدف خود که شهادت است رسیدند.
حجت‌الاسلام مصلحی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) در رأس شهدا قرار دارد، اضافه کرد: سال گذشته سی آی ای(CIA) آمریکا گروهی ۵۰۰ نفره با سوالات مشخص به میان شیعیان و زائران پیاده‌روی اربعین فرستاد. پس از مدتی پاسخ زائران جمع‌بندی و محرمانه مبتنی بر اینکه جمعیت اربعین هدفمند حرکت می‌کند و بزرگترین خطر و تهدید برای آمریکاست منتشر شد. نتیجه به دست‌آمده نشان از مدیریت قوی این امام همام دارد.
مشاور ارشد نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه‌ داد: راهیان نور از دیگر عوامل نفوذ در جوانان است. طرح رفاقت با شهدا از دیگر برنامه‌هاست. ارتباط‌گیری جوان دانشجو با شهدا باعث می‌شود تا راه را یافته و گمراه نشود. خود شهید در بسیاری موارد دست جوان را گرفته و هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام مصلحی افزود: عده‌ای دنبال اصلاحات آمریکایی در کشور هستند و مذاکره با ترامپ را بیان می‌کنند. باید حواسمان باشد اسیر فتنه‌گران نشویم. شهدا در همه حال مسیر را مدیریت می‌کنند تا مسیر اسلام و انقلاب ادامه پیدا کند.
این مقام مسئول گفت: استکبار در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسیده است که نباید اجازه دهد تمدن اسلامی سر بلند کند. آنان قصد فروپاشی و مضمحل شدن نظام و تمدن اسلامی را دارند. آنان به اوج‌گیری تمدن اسلامی اشراف دارند و قصد دارند از توسعه و موفقیت تمدن اسلامی جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه مستشاران آمریکایی اعتراف کردند از هر فتنه‌ای برای جلوگیری از اوج گرفتن تمدن اسلامی استفاده می‌کنند، توطئه دشمن طی ۴۰ سال اخیر را نشان از جلوگیری‌ تقویت تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: کشورهای استکباری قصد دارند خود را موفق نشان دهند درحالی‌که موفقیت آنان در همه زمینه‌ها ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد مانور پیشرفت‌ها تکرار علم است.
حجت‌الاسلام مصلحی ادامه‌ داد: آنان طی سال‌های اخیر یا حتی قرن گذشته تمام داشته‌های خود را از کتب اسلامی دانشمندان ایرانی دارند. کتاب‌های ایرانیان سرمایه پیشرفت آنان است. آنان سرمایه(کتاب) را با کمترین قیمت تهیه می‌کنند و بعد از مدتی از مطالب آن استفاده می‌کنند گاه هم ما از مطالب آنان همچون قانون بوعلی‌سینا که از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است استفاده می‌کنیم.
وی عنوان کرد: دشمن می‌داند اگر تمدن اسلامی سر بلند کند نابودی استکبار را به دنبال دارد. ما نباید اجازه دهیم تمدن اسلامی که با قیام امام راحل آغاز و توسط رهبری ادامه پیدا کرده است از حرکت باز ایستد.
حجت‌الاسلام مصلحی گفت: امروز آمریکا در حال فروپاشی است و این مهم تعارف‌بردار نیست. بیش از ۱۴میلیون مقاله گواه این است که آمریکا نظام سرمایه‌داری است که بقای آن در خطر است. جای سوال دارد چرا وضعیت دشمن را بررسی نکرده و متناسب با وضعیت آنان برخورد نمی‌کنیم؟ این همان تمدن بزرگ اسلامی است که توسط رهبری هدایت و مدیریت می‌شود.
وی تصریح کرد: مگر نه اینکه برخی کشورها آمریکا را کدخدا و رئیس دنیای بشریت و نظام سرمایه‌داری می‌دانند؟ اگر این مؤلفه‌ها واقعیت دارد چرا از انقلاب اسلامی و تفکر دینی مردم ایران می‌ترسد؟ نظام ما با حرف‌های پوشالی آمریکا از بین نخواهد رفت‌، امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار گسترده هستیم و با مدیریت رهبری و شهدا هر روز موفق‌تر از قبل خواهیم شد.
وزیر سابق اطلاعات در پایان خطاب به دانشجویان گفت: شما وظیفه دارید راه شهدا را ادامه دهید، دشمن طراحی فتنه‌های سنگین را در پیش گرفته است. CIA آمریکا اعتراف کرد در فتنه ۸۸ قشر متوسط به پایین در میدان حضور نداشتند اما در فتنه جدید قصد مداخله قشر ضعیف جامعه را دارند. مسؤلان مراقبت ویژه داشته باشند. آنان از فتنه سال‌های قبل استفاده کردند ما نیز باید از تجارب به‌دست آمده درس بگیریم و اجازه ندهیم به راحتی فتنه‌ای گریبان جوانان و مردم را بگیرد.
انتهای پیام

captcha