متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر می‌رسد
کد خبر: 3724013
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر می‌رسد

گروه اجتماعی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: اجرای برنامه توازن بخشی جمعیت مددجویان به تفکیک هر استان و تعیین شاخص‌های فقر هر منطقه در اولویت کاری کمیته امداد در سال جاری قرار دارد و بنابراین انتظار می‌‌رود با اجرای این دو اولویت متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر برسد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد روز گذشته در سفر به زاهدان و دیدار با مسئولین استانی کمیته امداد، گفت: اجرای برنامه توازن بخشی جمعیت مددجویان به تفکیک هر استان و تعیین شاخص‌های فقر هر منطقه در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد و بنابراین انتظار می‌‌رود با اجرای این دو اولویت متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر برسد.
وی با بیان اینکه ۹۰ منطقه حاد محروم شناسایی‌شده است، افزود: در گام نخست شش دهستان از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان و لرستان برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب‌ شده‌اند.

متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر می‌رسد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: سال گذشته برای نخستین بار علاوه بر بودجه جاری، ردیف بودجه اختصاصی برای مناطق محروم و مرزی با اعتباری بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان تعیین شد.
وی ادامه داد: هم‌چنین در سال ۹۵ و ۹۶ برای نخستین بار ۱۷۰ هزار بسته لوازم‌التحریر و بیش از ۱۹۵ هزار قلم لوازم ضروری از قبیل منبع آب، آبگرمکن، بخاری، کولر و یخچال میان مددجویان این مناطق توزیع شد.
رهبر در خصوص افزایش مستمری مددجویان، اظهار کرد: با همکاری دولت و مجلس، سال گذشته مستمری مددجویان نهادهای حمایتی با سه برابر رشد از ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ۱۴۸ تا ۴۶۵ هزار تومان افزایش یافت.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تأکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی برای رفع محرومیت در مناطق محروم استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: اولویت این نهاد هدایت منابع و خدمات حمایتی به سمت توانمندسازی مددجویان است.

انتهای پیام

captcha