روشی نوین در قرائت قرآن/ یک اپلیکیشن مناسب برای داشتن تابستانی قرآنی+ دانلود
کد خبر: 3724035
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

روشی نوین در قرائت قرآن/ یک اپلیکیشن مناسب برای داشتن تابستانی قرآنی+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ اگر به دنبال قرآنی بر روی تلفن همراه خود هستید، تا در ایام تابستان و در اوقات فراغت خود با قرآن انس بگیرید «قرآن مبین» انتخاب مناسبی است.

به گزارش ایکنا؛ بسیاری از افراد از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی در فرصت تابستان که فارغ از درس‌های و واحد‌های رسمی دانشگاهی هستند، تمایل دارند که وقتشان را با انس با قرآن غنی کنند. بسیاری از بزرگان، توصیه می‌کنند که تابستان و تعطیلات را نه بیکار باشید و نه به کار درسی و تحصیل مشغول شوید؛ بلکه راه سومی وجود دارد و آن، پرداختن به برنامه‌ها و مطالعاتی است که هم مورد علاقه ما است و هم در طول سال تحصیلی، مجالی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنیم.

حال با توجه به پاداش بسیاری که در باب تلاوت قرآن کریم بیان شده، برای برخی به جهت فعالیت‌ها و مشغله‌هایی که دارند، ممکن است کمی با سختی همراه باشد و تابستان این فرصت را بیشتر ایجاد می‌کند. اما اگر علاقه به قرائت قرآن دارید و می‌خواهید همزمان تفسیر روایی آن را نیز همراه داشته باشید و یا قصد گوش دادن به تلاوت‌های زیبا را دارید و می‌خواهید ختم قرآنی انجام دهید، اما همراه داشتن قرآن و جلد‌های متعدد تفاسیر و همچنین فایل‌های صوتی قرآن برای شما سخت و غیر ممکن است امروز به شما اپلیکیشن کاربردی «قرآن مبین» را معرفی می‌کنیم.

این برنامه نه تنها متن عربی و ترجمه فارسی قرآن را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه تفسیر شریف البرهان را نیز درباره آیه به آیه قرآن ارائه می‌کند.
 

این اپلیکیشن بسیار خوب طراحی شده و گرافیک فوق‌العاده‌ای دارد؛ طراحی صفحات آن به‌گونه‌ای است که انگار یک قرآن کاغذی نفیس را خریده باشید و آن را قرائت کنید با این تفاوت که «قرآن مبین» همیشه همراه شماست و حتی با استفاده از فایل‌های صوتی باکیفیت، شما را در خواندن قرآن همراهی می‌کند.

در اولین قسمت شما بعد از نصب با ورود به برنامه، دسته‌بندی خوبی از قرآن را خواهید دید. این دسته‌بندی دو قسمت دارد، قسمت سمت راست، به صورت جزء به جزء است و با کلیک بر روی هر جزء، تمام سوره‌های آن در سمت چپ نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب، پیدا کردن هر سوره، بسیار ساده است و تنها نیاز است که جزء و نام سوره را بدانید.

با ورود به هر سوره، متن انگلیسی و ترجمه فارسی با خط و طراحی زیبایی نمایش داده خواهند شد. همچنین می‌توانید به اطلاعات پایه درباره هر سوره دسترسی داشته و به صدای قاری گوش دهید. صفحه سوره، به صورت خودکار و همراه با صدای قاری به پایین اسکرول شده و رنگ هر آیه‌ای که در حال تلاوت شدن است تغییر می‌کند. همچنین اگر علاقه به دانستن تفسیر آیه‌ای خاص دارید، بر روی گزینه «تفسیر» در پایین صفحه کلیک کنید.
 

‌بخش دیگر این برنامه تنظیمات است. در این بخش می‌توانید مواردی را از جمله انتخاب قاری شامل استاد کریم منصوری و مشاری العفاسی انتخاب کنید. در بخش دانلود صوت صدای هر سوره را به صورت جداگانه در این بخش می‌توانید دانلود کنید. بخش انتخاب تفسیر شامل چهار تفسیر است که شامل منتخب تفسیر البرهان فارسی، تفسیر البرهان عربی، تفسیر المیزان فی التفسیر القرآن و تفسیر مجمع‌البیان است.

آخرین بخش تنظیمات انتخاب زبان است که در این بخش نیز می‌توانید زبان فارسی، عربی یا انگلیسی را انتخاب کنید. همان‌طور که از بخش تنظیمات مشخص است، برنامه بسیار تخصصی طراحی شده و حتی از زبان‌های عربی و انگلیسی نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از نکات خوب این برنامه این است که اگر ناخواسته از برنامه بیرون آمدید، کافی است در صفحه اصلی، بر روی گزینه «ادامه مطالعه» کلیک کنید و به آخرین صفحه مطالعه شده بازگردید. حال شما نیز می‌توانید با نصب این برنامه، همیشه یک قرآن کامل را همراه خود داشته باشید.
 

در کل، نقاط قوت این برنامه را می‌تواند در دسته‌بندی خوب قرآن به صورت جزء به جزء و سوره به سوره در صفحه اصلی، امکان جستجو در برنامه با سه روش در متن قرآن، در متن ترجمه و در متن تفسیر، امکان تنظیم پیشرفته برنامه از لحاظ قاری، صوت، تفسیر و زبان، دسترسی به مقدمه‌ای درباره تفسیر البرهان از بخش «درباره ما»، امکان مطالعه سوره با قاری و حرکت دینامیک سوره همراه با صوت، تغییر رنگ آیه‌ای که قاری در حال تلاوت آن است، امکان جست‌وجو در برنامه، رابط کاربری عالی و طراحی عالی آن خلاصه کرد. البته این برنامه بسیار عالی طراحی شده و در حال حاضر ضعفی در آن مشاهده نشد.
 

نرم‌افزار قرآن «مبین» شامل متن قرآن به همراه ترجمه‌های فارسی انصاریان، آیتی، صفوی، صلواتی، گرمارودی، معزی و ترجمه‌های آلبانی، هندی، آذربایجانی، بوسنی، بلغاری، چینی، انگلیسی چهار ترجمه فرانسوی، آلمانی دو ترجمه ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، مالایی، لهستانی، پرتقالی، روسی و ترکی است که شما می‌توانید با حجم ۲۰.۶ مگابایت این برنامه را به صورت رایگان برای سیستم عامل‌های اندرویدی از طریق این لینک دریافت کنید.
انتهای پیام
captcha