ششمین سوگواره استانی تعزیه در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3724041
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

ششمین سوگواره استانی تعزیه در ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - ششمین سوگواره استانی تعزیه از ۳۱ خرداد تا ۸ تیر ماه امسال در محل سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حمید قنبری، رئیس انجمن تعزیه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 29 خرداد در نشست خبری ششمین دوره سوگواره تعزیه استان کرمان گفت: فراخوان این سوگواره از دو ماه قبل داده شد و 12 گروه برای شرکت در این دوره اعلام آمادگی کردند.
وی با بیان اینکه سوگواره تعزیه روستای ده‌زیار طی سال‌های گذشته توانسته کیفیت کار را بالا ببرد و هر سال شاهد استقبال بیشتری از سوی گروه‌های تعزیه استان باشد، افزود: یکی از اهداف سوگواره‌ها، رشد و ارتقای این هنر آیینی است که به این منظور، بحث موضوع‌بندی و متمرکز شدن بر یک مجلس تعزیه را مدنظر قرار دادیم.
رئیس انجمن تعزیه استان کرمان بیان کرد: تعداد 12 گروه تعزیه برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کردند که در نهایت با بررسی‌های انجام شده، پنج گروه به بخش مسابقه راه یافتند و سه گروه نیز در بخش جنبی به اجرای برنامه می‌پردازند که یکی از آنها تعزیه خوانان به نام کشور حضور دارند.
قنبری زمان برگزاری ششمین دوره سوگواره استانی تعزیه در روستای ده‌زیار را 31 خرداد تا 8 تیر ماه امسال اعلام کرد و افزود: اجرای گروه‌ها هر شب از ساعت 20 و 30 دقیقه خواهد بود و هر شب یک مجلس تعزیه برگزار می‌شود.
رئیس انجمن تعزیه استان کرمان گفت: منطقه چترود و ده‌زیار جزو مناطق تعزیه‌خیز استان کرمان هستند و طی سال‌های گذشته عملکرد خوبی در زمینه برگزاری سوگواره‌ها و اجراها داشتند.
وی تصریح کرد: گروه‌های حاضر در این سوگواره از برترین‌های استان هستند و در سطح رقابتی، فاصله چندانی از یکدیگر ندارند و به جهت بالا بردن کیفیت کار گروه‌های جنبی را با حضور تعزیه‌خوانان کشوری در نظر گرفته‌ایم.
قنبری همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی در سوگواره استانی تعزیه اشاره کرد و گفت: یکی از مزایا و اتفاقات مثبت در این سوگواره‌ها، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های فعال در هنر آیینی تعزیه است، ضمن اینکه انگیزه‌ای برای حضور دیگر گروه‌ها و دوره‌های بعدی ایجاد می‌کند.
رئیس انجمن تعزیه استان کرمان بیان کرد: استان کرمان تعزیه‌خوانان با سطح رقابت‌پذیری بالایی را در سطح کشور دارد.
انتهای پیام

captcha