کیفی‌سازی اجراها و مجالس تعزیه با برگزاری سوگواره‌ها
کد خبر: 3724046
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
انکوتی اعلام کرد:

کیفی‌سازی اجراها و مجالس تعزیه با برگزاری سوگواره‌ها

گروه فرهنگی - دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان توجه به کیفی‌سازی در سوگواره‌های تعزیه را از اهداف برگزاری این دوره‌ها عنوان کرد و گفت: با موضوعی بودن سوگواره، گروه‌ها در هر شب اجراهای مختلف را می‌بینیند که به نوعی آموزش محسوب می‌شود و می‌توانند از ظرفیت دیگر گروه‌ها برای آینده خودشان بهره ببرند.

به گزارش ایکنا از کرمان، ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه در روستای ده‌زیار کرمان دیروز سه‌شنبه، 29 خرداد در نشست خبری ششمین دوره سوگواره تعزیه استان کرمان در مورد موضوعی برگزار شدن سوگواره گفت: موضوعی کردن سوگواره به این دلیل انجام گرفت که بعضا همه گروه‌ها نمی‌توانستند در اجرایی در سطح بالا حضور یابند.
وی افزود: به عنوان مثال برای اجرای مجلس طفلان مسلم، گروه ها باید دو طفل‌خوان داشته باشند و همین مسئله باعث می‌شود که گروه‌ها قبل از ورود به سوگواره، تمرین‌ داشته و فعالیت خود را بیشتر کنند.
انکوتی بیان کرد: مطمئنا اگر گروه‌ها خود را برای سال دیگر آماده نکنند و تمرین نداشته باشند، شاهد کاهش شب‌های اجرا خواهیم بود، چون ظرفیت حضور را نخواهند داشت.
وی توجه به کیفی‌سازی در سوگواره‌های تعزیه را از اهداف برگزاری این دوره‌ها عنوان کرد و گفت: با موضوعی بودن سوگواره، گروه‌ها در هر شب اجراهای مختلف را می‌بینیند که به نوعی آموزش محسوب می‌شود و می‌توانند از ظرفیت دیگر گروه‌ها برای آینده خودشان بهره ببرند.
دبیر اجرایی ششمین سوگواره استانی تعزیه کرمان اظهارکرد: زمان برگزاری این تعزیه برای ایام ارتحال امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده بود که به دلیل تقارن با ماه رمضان، امکان آن فراهم نشده و به این زمان موکول شد.
انکوتی تأکید کرد: ضمن اینکه در ایامی مانند محرم و صفر گروه‌های تعزیه‌ای استان اکثرا خودشان برنامه‌های ویژه دارند و امکان حضورشان در سوگواره کمتر فراهم می‌شود.
انتهای پیام

captcha