سه معیار انتخاب افراد در نگارش دوره‌ «شخصیت‌های مانا»
کد خبر: 3724055
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

سه معیار انتخاب افراد در نگارش دوره‌ «شخصیت‌های مانا»

گروه ادب ــ دبیر طرح «شخصیت‌های مانا» سه معیار گمنامی،‌ شهرت و معرفی کمتر این افراد در قالب کتاب‌های پرحجم را دلیل انتخاب افراد مجموعه دوره‌های این آثار برشمرد.

سه معیار انتخاب افراد در نگارش دوره‌ «شخصیت‌های مانا»

جواد کامور بخشایش،‌ نویسنده و دبیر طرح «شخصیت‌های مانا» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره دلیل نگارش این مجموعه در قالب دوره‌های مختلف، گفت: این کار از آن رو انجام می‌شود که نسل جوان از ارائه زندگی‌نامه شخصیت‌هایی که کمتر به آنها پرداخته شده است الگو بگیرد و چنین افرادی بر زندگی آنها تاثیرگذار باشد.

وی درباره روند انتخاب این شخصیت‌ها نیز توضیح داد: ملاک شناسایی ما  در این باره، افرادی هستند که گمنام بوده‌اند و تاکنون نویسنده‌ای به سراغ نگارش کتاب برای آنان نرفته است. برای مثال سیدمحمد داعی الاسلام از این دست است که با معرفی وی، روح تازه‌ای در کالبد بی‌جان او دمیده می‌شود.

کامور با اشاره به شخصیت داعی الاسلام ادامه داد: وی در هند به فعالیت مشغول بود و شخصیتی فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آید. نکته دیگر در انتخاب این شخصیت‌ها،‌ آن است که افراد مورد نظر کمتر معرفی شده باشند.

وی از نکته سوم به عنوان معیار انتخاب این افراد یاد و عنوان کرد: این افراد باید مشهور باشند ولی کتابی که بتواند همه ابعاد زندگی آنان را تنظیم کرده، وجود نداشته باشد. همچنین حجم کتاب نباید قابل توجه باشد و همه ابعاد زندگی شخص را در بر گرفته باشد.

انتهای پیام

captcha