اجازه تحصیل دانش‌آموزان را در مدارس فرسوده ندهیم
کد خبر: 3724075
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
استاندارخراسان جنوبی تاکید کرد:

اجازه تحصیل دانش‌آموزان را در مدارس فرسوده ندهیم

گروه اجتماعی- استاندارخراسان جنوبی تاکید کرد: به‌هیچ‌وجه نباید از مدارس فرسوده و غیراستاندارد برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج الشریعه شب گذشته 29 خرداد جاری در شورای آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی، گفت:  کمبود ۳۵۰ کلاس درس در شهر بیرجند گه به فرهنگ شناخته‌شده است، شایسته نیست.

اجازه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس فرسوده را ندهیم

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که مدیران گذشته و حال در حوزه آموزش‌وپرورش پیگیری مناسب نداشته‌اند و باید از سالیان گذشته پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموزی صورت می‌گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم مرور زمان و کاهش نرخ جمعیت مشکل کمبود کلاس درسی در بیرجند را رفع کند، افزود: کمبود تجهیزات هنرستان‌های خراسان جنوبی نیز یک معضل است که باید برای آن چاره‌جویی کرد.

وی افزود:  نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که با اعتبارات دولتی این شکاف و کمبود رفع نمی‌شود و باید از ابزارهای دیگری استفاده کرد.

مروج الشریعه با بیان اینکه استفاده از مشارکت خیرین مؤثر و به نام می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکل فضاهای آموزشی ایفا کند، ادامه داد: همچنان که تاکنون نیز خیرین مدرسه‌ساز اتفاقات بسیار خوبی را رقم‌زده‌اند.

وی افزود: همچنین می‌توان از کمک و همکاری نهادهایی چون بنیاد برکت و آستان قدس رضوی در بهبود فضاهای آموزشی و رفع مشکل در این زمینه استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راهکارهای تأثیرگذار برای رفع مشکل فضاهای آموزشی در بیرجند انتقال مدارس زیر نرم به مدارس شبانه‌روزی است که البته باید به این مسئله به‌صورت یک راهکار موقت نگاه کرد.

مروج الشریعه خاطرنشان کرد:  به‌هیچ‌وجه نباید از مدارس فرسوده و غیراستاندارد برای تحصیل دانش آموزان که امانت خانواده‌ها هستند استفاده کرد و تحت هیچ شرایطی مصوبه‌ای مرتبط با بلااشکال بودن تحصیل دانش آموزان در این‌گونه مدارس را امضا نخواهم کرد.

انتهای پیام

captcha