فعالیت در عرصه فرهنگی یک مسیر نورانی و خدایی است
کد خبر: 3724101
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

فعالیت در عرصه فرهنگی یک مسیر نورانی و خدایی است

گروه اجتماعی- فعالان فرهنگی باید به خود ببالند که همان کاری را می‌کنند که خدای متعال می‌کند، فعالیت در عرصه فرهنگی یک مسیر نورانی و خدایی است و قدم نهادن در این راه یعنی همان راهی که انبیاء الهی و پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار رفتند و این برای مبلغ دین بسیار غرورآفرین و امیدوار کننده است.

فعالیت در عرصه فرهنگی یک مسیر نورانی و خدایی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در آستانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یادداشتی با عنوان «سازمانی گمنام» به بررسی فعالیت سازمان پرداخت که در ادامه متن این یادداشت می آید:
در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادهای زیادی هستند که به تبلیغ دین مبین اسلام وترویج خوبی‌ها و ارزش‌ها مشغولند، فعالیت در عرصه فرهنگی بسیار پیچیده و سخت است و به راحتی نمی‌توان آثار آنرا در جامعه دید و از طرفی کار در این راستا بسیار لذت بخش است.
فعالان فرهنگی باید به خود ببالند که همان کاری را می‌کنند که خدای متعال می‌کند، فعالیت در عرصه فرهنگی یک مسیر نورانی و خدایی است و قدم نهادن در این راه یعنی همان راهی که انبیاء الهی و پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار رفتند و این برای مبلغ دین بسیار غرورآفرین و امیدوار کننده است.
در میان همه دستگاه های فرهنگی که مشغول خدمت به دین و مردم هستند و زحمات همه آنها قابل تقدیر و ستایش است سازمان تبلیعات اسلامی از جمله نهادهای فرهنگی است که در طول چهل سال انقلاب اسلامی خدمات ارزشمند و ماندگاری را ارائه کرده و می‌تواند با افتخار از فعالیت خود دفاع کند.
اما آنچه در این یادداشت قابل تامل است گمنامی این دستگاه فرهنگی است.
علیرغم اینکه نام این نهاد تبلیغات اسلامی است و انتظار این است که در کنار همه کارهای ریز و درشت خود، حداقل تبلیغی هم در راستای معرفی خودش به مردم داشته باشد، اما این دستگاه هیچگاه اقدامی برای خود طرحی و تبلیغ خودش نکرده است وهمواره بدون ادعا و گمنام در همه عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی و ترویج اسلام ناب محمدی حضور اثرگذار داشته است.
شاید این تفکر نشات گرفته از رفتار رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور جناب آقای دکتر خاموشی باشد که همیشه به کار جهادی و انقلابی و برای خدا کار کردن بدون نام ونشان و پرچم تاکید دارند و خود ایشان هم کمتر در رسانه‌ها برای گزارش‌دهی حضور پیدا می‌کنند.
یکی از توصیه‌های همیشگی ایشان سیاست‌گذاری وعدم تصدی‌گری و واگذاری کار به مردم است که هرگاه موضوعی یا مساله‌ای در عرصه فرهنگی صاحب برایش پیدا شد آن را واگذار کنید و در پی خلاقیت و ابتکار برای کار جدید باشید.
لذا همین تفکر به مدیران ستادی و استانی سازمان تبلیغات نیز تسری پیدا کرده و خیلی دنبال گزارش‌دهی و خودنمایی نیستند و البته این اقدام برای بعضی از دستگاههای نظارتی و مردم ایجاد سوال می‌کند که پس آثار کار سازمان تبلیغات کجاست؟
در حالی که سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری علیرغم عدم تخصیص اعتبار مناسب و کمبود نیروی شدید، اما به کارگیری نیروهای دلسوز و انقلابی، در سال هزاران فعالیت ماندگار در جامعه انجام می‌دهد که به دلیلی که اشاره شد، کمتر دیده می‌شود.
استقرار بیش از سه هزار و 500 روحانی در مناطق محروم و روستای، اعزام بیش از پنجاه وپنج هزار روحانی در مناسبت‌های ملی ومذهبی به سراسر کشور، تاسیس بیش از نود هزار هیات مذهبی، تاسیس بیش از دوهزار و 500 موسسه قرآنی، تاسیس هزاران کانون فرهنگی و تبلیغی، تاسیس و تشکیل هزاران خانه قرآن شهری و روستایی، آموزش هزاران قرآن‌آموز در سال، تربیت صدها مربی قرآن به صورت تخصصی، تربیت صدها داور قرآنی، برگزاری هزاران گفتمان دینی با کمک اساتید حوزه ودانشگاه، برگزاری هزاران کارگاه آموزشی در حوزه ،ادیان ،فرق ،خانواده و غیره، تاسیس 150 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت، تربیت بیش از دوازده هزار دانش‌آموز مومن و انقلابی، چاپ دهها هزار جلد قرآن کریم و توزیع آن، چاپ صدها کتاب و پایان‌نامه در حوزه دین و فرهنگ، حضور در همه عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی،
و دهها و صدهها فعالیت دینی و مذهبی گوشه کوچکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است که درگمنامی تمام انجام می‌دهد.
بنده به عنوان عضو کوچکی از این سازمان با پذیرش همه انتقادها وکاستی‌ها وضعف‌ها با افتخار از عملکرد این نهاد دفاع می‌کنم و از همه همکاران در سراسر کشور به ویژه همکاران پرتلاش و بی ادعای خودم در استان کردستان تقدیر و تشکر می‌کنم.
انتهای پیام

captcha