نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه «فاطمة‌الزهرا(س)» کرمان
کد خبر: 3724129
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه «فاطمة‌الزهرا(س)» کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) از سال 88 به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و تاکنون کلاس‌هایی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ برگزار کرده‌ است.

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه «فاطمة‌الزهرا(س)» کرمان

حوا کریم‌زاده، مدیرعامل مؤسسه فاطمة الزهرا(س) کرمان در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: موسسه فاطمة‌الزهرا(س) از سال 88 به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز و تاکنون کلاس‌های قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن برگزار کرده‌ است.

کریم‌زاده ادامه داد: در این مؤسسه دو دوره‌ تربیت مربی در رشته‌ روخوانی، روان‌خوانی و یک دوره در رشته آموزش مفاهیم نیز برگزار شد. حدود 50 مربی در این سه دوره تربیت شده‌اند که در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) مشغول خدمت هستند و حتی به مؤسسات شهر «بافت» اعزام شده‌اند.

وی گفت: در طرح آموزش روخوانی کودکان، جذب بالا و تأثیرگذاری خوبی داشتیم. در این طرح از روش آقای احمد محسنی مربی «مهدالرضا» شهر مقدس مشهد الگو گرفتیم و کتب آن تهیه شد. 

مدیرعامل مؤسسه فاطمة‌الزهرای(س) کرمان تصریح کرد: در حال حاضر در مؤسسه چهار مربی مشغول هستند و کلاس‌های روخوانی روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه و تفسیر برای ترم تابستان برگزار می‌‌شود. ثبت‌ نام این کلاس‌ها از اوایل خرداد و تا هفته اول تیرماه ادامه دارد و ابتدای تیرماه آغاز ترم تابستان خواهد بود. با توجه به شرایط اجتماعی موجود و فضای حاکم بر شهر بافت استقبال از کلاس‌‌های قرآن تقریباً خوب است.

کریم‌زاده در رابطه با تأمین اعتبارات مؤسسه فاطمة الزهرا(س) بیان کرد: هزینه‌های مؤسسه از شهریه کلاس‌ها تأمین می‌شود که البته به‌خاطر سطح پایین مالی خانواده‌ها در گرفتن شهریه نیز مشکل داریم. همچنین مکان مؤسسه موقوفه است که مشکلاتی را به همراه دارد. به‌خاطر شرایط فعلی ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی کشور که اخیراٌ پیش آمده برای تمدید مجوز نیز مشکلاتی را پیش‌رو داریم.

وی در پایان گفت: قصد داشتیم برای تأمیین برخی از هزینه‌ها مهد قرآن و یا مدرسه غیرانتفاعی راه‌اندازی کنیم، اما متأسفانه به علت مشکلاتی که آموزش و پرورش بر سر راه ما قرار داده است، نتوانستیم کاری از پیش‌‍ ببریم که اگر از طریق این خبرگزاری تعاملی با آموزش‌ و پرورش برقرار ‌شود، نیمی از کار ما انجام می‌شود.

یادآور می‌شود؛ موسسه فاطمةالزهرا(س) در استان کرمان، شهر بافت، بلوار امیرکبیر، خیابان پاسداران، کوچه 15 واقع شده است.

انتهای پیام

 

captcha