احداث اولین سرای گردشگری سالمندان استان مرکزی
کد خبر: 3724148
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

احداث اولین سرای گردشگری سالمندان استان مرکزی

گروه اجتماعی – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سرای گردشگری سالمندان شهر داوود‌آباد اراک با مساحت ۳۶۲۷ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال شامل سالن پذیرایی، سوئیت، استخر، سالن بیلیارد، سالن آمفی‌تئاتر، فضای سبز، آلاچیق وآب‌نما در حال ساخت است.

احداث اولین سرای گردشگری سالمندان استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حسینی با اعلام این خبر، گفت: گردشگری از جمله صنایعی است که پتانسیل زیادی برای ارائه خدمات و کسب منافع از مدخل سالمندان جامعه دارد؛ چرا که حجم قابل توجه افراد سالمند به واسطه تغییرات جمعیتی، انعطاف‌پذیری زمانی این افراد و اثبات این موضوع که افراد سالخورده نسبت به دیگر گروه‌های سنی احتیاج به تفریح و سفرهای دیگرگونه دارند یک نگرش نوین را شکل داده که می‌توان از آن به عنوان گردشگری سالمندان یاد کرد.
سید محمد حسینی افزود: توسعه گردشگری برای سالمندان نیازمند فراهم آوردن امکاناتی متناسب با ویژگی‌های این افراد است از این رو اداره کل با صدور مجوزی به منظور افزایش امید به زندگی و ایجاد نشاط در بین سالمندان، برای اولین‌بار مجموعه‌ای تحت عنوان «سرای گردشگری سالمندان» در شهر داوود‌آباد اراک به دنبال خدمات‌رسانی به این قشر است.
وی در ادامه گفت: این مجموعه با مساحت 3627 مترمربع و اعتباری بالغ بر40 میلیارد ریال که شامل سالن پذیرایی، سوئیت، استخر، سالن بیلیارد، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، آلاچیق وآب نما است با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در نیمه نخست سال 98 به بهره برداری می رسد. این اقدام برای نخستین‌بار در سطح استان بوده و به طور قطع کم نمونه در کشور است. اداره کل تمام تلاش خود را جهت حمایت از سرمایه‌گذارهایی که با ایده نو وارد صنعت گردشگری می‌شوند استقبال می‌کند و آماده هرگونه همکاری با آنها خواهد بود.
انتهای پیام

captcha