ترویج گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف جشنواره رسانه‌ای ابوذر
کد خبر: 3724159
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف جشنواره رسانه‌ای ابوذر

گروه فرهنگی- مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی، توسعه و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان را هدف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر عنوان کرد و افزود: بنابراین انتظار می‌رود این جشنواره فضایی برای نقش آفرینی اصحاب رسانه و شناسایی افراد برتر این حوزه برای تولید محتوای گسترده مرتبط با اهداف فراهم کند.

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف جشنواره رسانه‌ای ابوذر/دعوت از همه جریان‌های سیاسی برای حضور در این جشنواره

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فراخوان جشنواره رسانه‌ای ابوذر با محوریت دستاوردهای رسانه‌ای انقلاب اسلامی، زیارت، فرهنگ رضوی، فرهنگ شهروندی، حمایت از کالای ایرانی، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات استان خراسان رضوی اعلام شد.
عباس محمدیان، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه به ایده برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، توضیح داد: ناشناخته ماندن و خلأ بزرگ جشنواره‌ای رسانه‌ای که بتواند آن‌ها را معرفی کند، باعث شکل‌گیری ایده برگزاری این جشنواره شد؛ در همین راستا مدیران رسانه‌ای استان و صدا و سیما دست به کار شدند و جشنواره رسانه‌ای ابوذر را از سال 95 کلید زدند.
ترویج گفتمان انقلاب اسلامی؛ هدف برگزاری جشنواره ابوذر
وی، توسعه و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با عملیات و تولیدات فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان در این راستا را هدف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر عنوان کرد و افزود: بنابراین انتظار می‌رود این جشنواره فضایی برای نقش آفرینی اصحاب رسانه و شناسایی افراد برتر این حوزه برای تولید محتوای گسترده مرتبط با اهداف فراهم کند.
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی، تربیت کادر خبری استاندارد را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره ابوذر دانست و افزود: امیدواریم این جشنواره که سطح کیفی آن هرسال افزایش پیدا می‌کند، باعث ایجاد تحول در رسانه‌ها شود.
محمدیان با اعلام حمایت مادی و معنوی از ارسال کنندگان آثار به جشنواره ابوذر اضافه کرد: تقدیر، آموزش، کارگشایی از اصحاب رسانه و ... از جمله این حمایت‌ها است.
وی با تأکید به لزوم کیفی بودن آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان، اضافه کرد: در سال گذشته به علت ضعف آثار ارسالی در حوزه خبر، در این رشته برگزیده‌ای انتخاب نشد.
دعوت از همه جریان‌های سیاسی برای شرکت درجشنواره
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با اظهار این مطلب که شرکت همه جریان‌های سیاسی در جشنواره رسانه‌ای ابوذر آزاد است، تصریح کرد: ما در این جشنواره به دنبال ظرفیت سازی برای نظام و انقلاب هستیم و در این راستا از همه جریان‌های سیاسی از جمله اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدال گرا و ... برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنیم.
امکان شرکت رسانه‌ها از سایر استان‌ها
محمدیان در پاسخ به سؤالی در رابطه با امکان حضور رسانه‌ها از سایر استان‌ها در جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، ادامه داد: استان‌ها به طور جداگانه جشنواره مشابه‌ای دارند بنابراین اولویت با شرکت در جشنواره استان خودشان است اما اگر آثار با کیفیتی به جشنواره ابوذر خراسان رضوی ارسال شود، در جشنواره شرکت داده خواهد شد.
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در پایان گفت‌وگو با اظهار امیدواری نسبت به حضور خبرنگاران، عکاسان و فعالان فضای مجازی در جشنواره ابوذر، ادامه داد: امیدواریم این جشنواره با حضور اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی بتواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگشا باشد.
محمدیان، همچنین از برگزاری جشنواره رسانه‌ای کشوری ابوذر در مشهد خبر داد و افزود: جشنواره کشوری ابوذر به احتمال بسیار بالا 30 دی ماه در مشهد برگزار می‌شود که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره رسانه‌ای ابوذر می‌توانند آثار خود را تا 30 آبان‌ماه 1397 با محوریت دستاوردهای رسانه‌ای انقلاب اسلامی، زیارت، فرهنگ رضوی، فرهنگ شهروندی، حمایت از کالای ایرانی، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات استان خراسان رضوی به شناسه @aboozarfestival در پیام رسان سروش و یا به آدرس رایانامه aboozarfestival.kh@iran.ir ارسال کنند.
آثار ارسالی محدود به رسانه‌های رسمی نیستند
لازم به ذکر است، آثار ارسالی محدود به موارد منتشرشده در رسانه‌های رسمی نیست و مواردی که در نشریات دانشجویی، تجربی، فضای مجازی و آزاد انتشار یافته‌اند نیز می‌توانند در سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شرکت کنند که از ویژگی‌های این دوره به شمار می‌رود.
به گفته مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در هفته بسیج سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha