65 درصد آسیب‌های اجتماعی با اعتیاد در ارتباط است
کد خبر: 3724170
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

65 درصد آسیب‌های اجتماعی با اعتیاد در ارتباط است

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه اقتصادی است،گفت: بیش از ۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر در ارتباط است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بهروز مهدوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه اقتصادی است،گفت: بیش از ۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر در ارتباط است.

65 درصد آسیب‌های اجتماعی با اعتیاد در ارتباط است

وی، با اشاره به برنامه‌های سند ملی پنج ساله موادمخدر تا پایان سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۶۰ دستگاه در کشور ادامه داد: در این سند برای ۳۷ دستگاه برنامه عملیاتی تدوین شده است.

مهدوی، گفت: براساس این سند موظف هستیم ۲۵ درصد ‌اعتیاد را کاهش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در این سند سه برنامه راهبردی اساسی کاهش عرضه موادمخدر، کاهش تقاضا و مسائل مدیریتی در حوزه‌های فرابخشی تدوین شده است.

وی، در ادامه با بیان این‌که میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به دوماه نخست سال گذشته، 13 درصد افزایش یافته است، گفت: در دوماه نخست سال جاری، 569 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

مهدوی، اظهار کرد: تاکنون در راستای مبارزه با مواد مخدر سه هزار و 600 نفر شهید در کشور برای وجود جامعه ای سالم، جان خود را نثار کردند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اعتیاد مهم ترین و اولویت دارترین مسئله ی کشور محسوب می شود.

وی با تشریح اقدامات مقابله‌ای با مواد مخدر در استان، یادآور شد: تعداد عملیات و درگیری مسلحانه در سال گذشته، 752 مورد بوده که سال 97، این درگیری‌ها به 848 مورد رسیده است، سال جاری شش مورد باند قاچاق مواد مخدر در استان متلاشی شده که میزان آن نسبت به دو ماهه سال 96، ثابت بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرآذربایجان‌شرقی، بابیان این‌که 60 درصد از زندانیان استان در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند، گفت: طبق گزارش دوماه نخست سال جاری، 40 درصد از دستگیرشدگان مواد مخدر در استان نسبت به دو ماه سال 96، افزایش یافته، به طوری که چهار هزار و 266 نفر در سال 96 و پنج هزار و 959 نفر در سال 97 در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

انتهای پیام

captcha