آمال و آرزوهایمان را خدایی کنیم
کد خبر: 3724181
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

آمال و آرزوهایمان را خدایی کنیم

گروه فرهنگی - در بخشی از وصیت نامه سردار شهید حسن ترک آمده است: آمال و آرزوهای انسان نشان دهندۀ انگیزه‌های کار و عمل اوست، بیایید آمال و آرزوهایمان را خدایی کنیم.

کلیدتمام مصائب و مشکلات در ذکر خدا و صلوات است

به گزارش ایکنا از همدان،سردار شهید حسن ترک، در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران چشم بر جهان گشود.
وی در این راه از همان طفولیت کوشش خستگی ناپذیری آغاز نمود، دوران تحصیل حود را با موفقیت پشت سر نهاد که در این راه خرمن وجودش با آتش مقدس انقلاب زبانه کشید و در کنار شهیدان میرزایی و کیانیان رشد کرد.
حسن ترک با تقویت علم و دانش خود به دنبال ایستادگی در مقابل اندیشه‌های التقاطی منافقان، چپ‌ها و عناصر لیبرال بود و با منطق ایمانی خود می‌خواست همان سربازی باشد که امام به او دل بسته بود.
پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۰ از دبیرستان ابن سینا با عضویت در سپاه پاسداران فصل نوینی در راه پر مخاطره و سخت مبارزه بر خویش گشوده شد در ابتدا مسئول پذیرش سپاه شد، اما عشق به جهاد در میدان بلا، او را از شهر به جبهه جنگ کشاند تا مردانگی را در عمل نشان دهد.
علی رغم میل فرماندهان، در عملیات فتح‌المبین سرافرازانه شرکت نمود، این در حالی بود که تنها طعم شیرین جهاد می‌توانست روح بیقرار او را آرامش دهد، به‌دلیل لیاقت و کارایی بالا، در عملیات مسلم‌بن‌عقیل فرماندهی گردان کمیل شد که در این عملیات مجروح شد.
او در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر(۱) با سمت دستیار محور حضور یافت که پس از سه روز مقاومت بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه کتف و فک آسیب دید، در عملیات والفجر سمت معاون مسئول محور و در عملیات والفجر (۴) مسئولیت تیپ عمار را بر عهده داشت.
شهید ترک در عملیات والفجر (۵) در چنگوله، مسئول محور بود و سرانجام آخرین حضور او در محفل عشق بازی والفجر (۸) بود که در این عملیات مسئولیت طرح و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) را بر عهده گرفت و سرانجام در سال 1364با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌های مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأوای خویش رسید.
از واگویه‌های شهید :
آمال و آرزوهای انسان نشان دهندۀ انگیزه‌های کار و عمل اوست، بیایید آمال و آرزوهایمان را خدایی کنیم .
خدایا ! در این دنیای بزرگ سرگردان و حیرانم، مرا آن گونه که خود می‌خواهی تکامل ده.
خدایا ! آن چه که برای قرب تو لازم است عطایم کن ! این بندۀ گنهکارت را یاری کن!
بارالها! دلم سخت به حال کسانی می سوزد که تو را نشناختند و به خطا رفتند، این ندای پشیمانی را به آنها برسان و کاری کن که هر چه می‌خواهند از تو طلب کنند و تو خود سرپرستی شان را بپذیر و مراقب رفتارشان باش !
فرازی از وصیت نامه شهید حسن ترک:
برادران و خواهران توصيه شديد مي‌كنم به شما در تربيت نسل خردسال و نوجوان زيرا كه تضمين آينده اسلام است اين غنچه‌هاي نشكفته را دريابيد و شما هستيد كه از اين افراد مي‌توانيد بزرگان فردا را بسازيد از اين زمينه‌هاي مناسب براي رشد كه شكل نگرفته استفاده كنيم و طبق احكام خدا شكل دهيم، پدران و مادران در آشنايي فرزندانشان با قرآن و جلسات و برنامه‌هاي مذهبي بكوشيد و تشويقشان كنند و اما پدر و مادر گراميم اميدوارم كه دراين مدتي كه در خدمت شما بوده‌ام از من راضي باشيد هرچند در لحظات آخر فرصت خدا حافظي نبود ولي وعده ملاقات انشاء‌الله با روي گشاده و خندان نزد زهرا(س) و پيامبر خدا(ص) در كنار حوض كوثر.
کلیدتمام مصائب و مشکلات در ذکر خدا و هدیۀ صلوات به محمد و آل محمد است، ذکرظاهری ارزشـی ندارد ، ذکر باید عمـلی باشد خدا را به خاطر نعمـت‌هایی کهبه ما داده عملا" شکر کنید.
انتهای پیام

captcha