اجرای طرح «نماد» در ۱۲ مدرسه کردستان
کد خبر: 3724191
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

اجرای طرح «نماد» در ۱۲ مدرسه کردستان

گروه اجتماعی - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌های مربوط به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش دارد، گفت: طرح نماد هم اکنون در دو شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج و در سطح ۱۲ مدرسه در حال اجراست.

اجرای طرح نماد در 12 مدرسه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان امروز، 30 خرداد ماه در نشست کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد ضمن تشریح فعالیت‌های اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی 97-96، از تحقق کامل برنامه‌های این حوزه خبر داد و اظهار کرد: کردستان از استان‌های موفق کشور بوده و مورد تقدیر وزارتی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در بحث آسیب‌های اجتماعی است، افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از طریق وزارت فعالیت‌های انجام شده در این حوزه منجر به رضایت‌مندی وزارت شده و کردستان در اجرای برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی الگویی برای کشور است.
خوشگوار با اشاره به تعامل آموزش‌وپرورش با دستگاه‌ها و شرکای برون‌سازمانی در اجرای برنامه‌های حوزه پیشگیری، بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل شرکای درون و برون‌سازمانی را از اقدامات استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آموزش‌وپرورش استان در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی جزو دستگاه‌های برتر است.
وی روند پیگیری فعالیت‌ها این حوزه را مناسبت دانست و بابیان اینکه موفقیت کسب‌شده، حاصل کار تیمی است و در سطوح مختلف اقدامات پیگیری و در رأس مجموعه نیز مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از برنامه‌های این حوزه حمایت نموده‌اند، اظهار کرد: در سطح شهرستان‌ها و مناطق از بین پست‌های موجود یک نفر به عنوان کارشناس و رابط مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند.
افشین خوش گوار در بخش دیگری از گزارش خود بابیان اینکه در کنار فعالیت‌ها و مأموریت‌های محوله این حوزه، استان کردستان مجری طرح کشوری نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) است، گفت: این طرح به صورت ائتلافی و فرآیندی با همراهی 10 ارگان دیگر در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌های مربوط به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش دارد، گفت: طرح نماد هم‌اکنون در دو شهرستان کامیاران و ناحیه یک سنندج و در سطح 12 مدرسه در حال اجراست.
خوش گوار بیان کرد: سه هزار و 649 دانش‌آموز در مرحله اول طرح تحت پوشش برنامه‌های نماد قرارگرفته‌اند و این طرح در مراحل بعدی تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار خواهد داد.
خوش گوار در ادامه با اشاره به مزایای طرح نماد و جامعیت آن گفت: اگر 100 درصد مدارس مجری طرح نماد باشند دیگری نیاز به اجرای طرح‌های موازی نیست و این طرح کلیه برنامه‌های مربوط به مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی کردستان را یکی از استانهای موفق در اجرای طرح نماد معرفی کرد و با اشاره به بازدید ناظرین وزارتی از اقدامات و فعالیت‌های آن گفت: خوشبختانه در این حوزه نیز کردستان مورد تقدیر وزارت قرار خواهد گرفت.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود از آسیب‌شناسی برنامه‌های این معاونت در تابستان خبر داد و گفت: بر اساس این اقدام، برنامه جامع و کامل حوزه تربیت‌بدنی و سلامت تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی در پایان با تأکید بر اتخاذ راه‌کارهای لازم برای مشارکت بیشتر مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: علاوه بر مربیان، اولیای دانش آموزان نیز باید در این حوزه وارد میدان شوند و با همراهی و همکاری مدیران مدارس، مربیان، اولیاء و کلیه دست اندرکاران برنامه‌ها پیگیری و به نتیجه برسد
انتهای پیام

captcha