مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ 950 هزار دانش‌آموز کشور حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3724219
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ 950 هزار دانش‌آموز کشور حافظ قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «950 هزار دانش‌آموز کشور حافظ قرآن هستند»، «برگزاری مسابقه ملی قرآن جایزه کربلا در صحن امام حسین(ع)» و «اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه غدیری در دهه امامت و ولایت»، از جمله مهم‎ترین اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری هستند.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ 950 هزار دانش‌آموز کشور حافظ قرآن هستند

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌های مختلف کشور، امروز چهارشنبه 30 خرداد 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تا ساعت 14 امروز فقط تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزیدگان مسابقات تلویزیونی اسراء معرفی شدند» آورده است: آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات تلویزیونی اسراء در شهر کاشان برگزار شد و برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها معرفی و تجلیل شدند. در رشته قرائت تقلیدی با سبک منشاوی رده زیر ۱۶ سال احمد کعبی از خوزستان، علیرضا بهرام‌پور از قائم‌شهر و سیدحسین فاضلی از البرز اول تا سوم شدند و منصور گل‌محمدی از یزد رتبه اول رده سنی بالای ۱۶ سال را در این رشته کسب کرد.
در رشته تقلیدی مصطفی اسماعیل مهدی رسول‌پور از آذربایجان شرقی، امیرحسین محبی از بروجرد و هادی سخندان از تبریز اول تا سوم شدند. در رشته قرائت تقلیدی با سبک استاد عبدالباسط به ترتیب محمدمهدی بهاری از قزوین، سیدسهیل موسوی از زنجان و هادی سخندان اول تا سوم شدند. در رشته دعا‌خوانی، مجید عنان‌پور از تهران رتبه نخست را کسب کرد.
دو خبر دیگری این صفحه در روز جاری شامل «دلایل و فلسفه تغییر قبله از مسجد‌الاقصی به مسجد‌الحرام/ مقام تسلیم ویژه چه کسانی است» و «ترتیل صفحه ۳۸۵ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری ایبنا، امروز فقط یک خبر با عنوان «9 جلد از آثار تفسیری آیت‌الله علم‌الهدی هفته آینده منتشر می‌شود» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ خبری را منتشر نکرده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز در خبری با عنوان «آغاز داوری سومین جشنواره بچه‌های محراب» آورده است: مرحله داوری سومین جشنواره «بچه‌های محراب» در رشته‌های مکبری و مؤذنی با حضور ۵ هزار و ۳۳۲ کودک و نوجوان شهر تهران از ۲۹ خرداد در مساجد محوری مناطق ۲۲گانه شهر تهران آغاز می‌شود.
ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی سومین جشنواره بچه‌های محراب و رئیس فرهنگ‌سرای اخلاق با اشاره به ثبت نام از کودکان و نوجوانان مکبر و مؤذن مساجد مناطق ۲۲گانه شهر تهران از ابتدای ماه مبارک رمضان گفت: پس از اعلام فراخوان و مکاتبه با ائمه محترم جماعات مساجد سطح شهر تهران در طول ماه مبارک رمضان، تا کنون ۵ هزار و ۳۳۲ نفر از کودکان و نوجوانان با مشارکت مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه برای شرکت در مرحله داوری سومین جشنواره بچه‌های محراب ثبت نام کرده‌اند .ثبت‌نام‌شدگان از ۲۹ خرداد تا ۱۴ تیر ماه طبق جدول زمان‌بندی در مساجد محوری مناطق ۲۲ گانه در مرحله داوری سومین جشنواره «بچه‌های محراب» شرکت می‌کنند.
به گفته وی، با هماهنگی کمیته فنی جشنواره، در مدت ۱۷ روز، هیئت داوران با حضور در مساجد محوری هر منطقه، کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در رشته مکبری (رده سنی ۸ تا ۱۲ سال) و رشته مؤذنی (رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال)، بر اساس شاخص‌های صوت، لحن، صحت قرائت، فصاحت و رعایت ترتیب ارزیابی می‌شوند.
سیدآبادی ادامه داد: بر اساس نظر هیئت داوران، پس از برگزاری مرحله داوری در هر منطقه ۳ نفر در رشته مکبّری و ۳ نفر در رشته موذّنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، انتخاب می‌شوند و به همه شرکت‌کنندگان در مرحله داوری نیز هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف دبیرخانه جشنواره اهدا می‌شود.
رییس فرهنگ‌سرای اخلاق افزود: در آیین اختتامیه جشنواره که پنجشنبه ۲۱ تیر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه، روسای فرهنگ‌سراها و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود، از ۱۳۲ مکبر و مؤذن کودک و نوجوان برگزیده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر می‌شود و از یکی از پیشکسوتان عرصه مؤذنی و مکبری شهر تهران نیز تکریم می‌شود.
دبیرخانه سومین جشنواره «بچه‌های محراب» در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی شرکت‌کنندگان است.
«مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم طباطبایی برگزار می‌شود» دیگر خبر این صفحه در روز جاری است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «950هزار دانش آموز کشور حافظ قرآن هستند» آورده است: معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در مدارس گفت: اکنون حدود 950 هزار دانش‌‎آموز کشور حافظ قرآن کریم هستند.
میکائیل باقری گفت: این دانش‌آموزان از نیم جزء تا کل قرآن کریم حفظ بوده که بیانگر انگیزه بالای آینده سازان به فراگیری علوم قرآنی است.
وی با اشاره به اینکه 4.5 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی 97-96 در رشته های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور شرکت کردند، اظهار داشت: آمار بالای نام نویسی دانش‌آموزان کشور در سامانه رشته‌های قرآنی، نشان از پیشرفت و توجه عالی آنان به مفاهیم کتاب الهی دارد. تابستان 97 دانش آموزانی که در رشته های مختلف قرآن، عترت و نماز موفق به کسب رتبه برتر استانی شده‌اند، در مرحله کشوری به رقابت می پردازند.
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان از توجه نوجوانان و جوانان به تفکر درقرآن ابراز رضایت کردند اما بر ایجاد زمینه بهتر فعالیت‌های قرآنی توسط مسئولان تاکید داشتند.
وی یاد آور شد: ما باید در زمینه مفاهیم قرآنی و دینی با کمک معلمان قرآن و مسئولان در فضای مجازی نیز تولید محتوا داشته باشیم.
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به نقش الگویی مربیان در زندگی دانش آموزان پرداخت و اضافه کرد: بر همین اساس تلاش مجموعه فرهنگیان و آموزش و پرورش بر این مبنا است که انتقال ارزش های دینی و قرآنی با استفاده از روش‌های مناسب صورت گیرد تا مفاهیم قرآنی به شکل شایسته به دانش‌آموزان انتقال پیدا کند. بر همین اساس هر ساله مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز در مشهد مقدس برگزار می شود.
دو خبر این صفحه در روز جاری شامل «رسانه‌های بیگانه مصداق فاسق هستند» و «مقاومت برجسته‌ترین درس مرحوم ابوترابی‌فرد است» است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز در خبری با عنوان «برگزاری مسابقه ملّی قرآن «جایزه کربلا» در صحن امام حسین(ع)» آورده است: دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) آمادگی خود را برای برگزاری مسابقه ملّی قرآن کریم «جایزه کربلا» در رشته‌های حفظ و تلاوت و تفسیر اعلام کرد.
مرحله مقدماتی این مسابقه امروز (چهارشنبه 30 خرداد) با حضور قاریان و حافظان در سالن سید الاوصیاء داخل صحن حسینی و پس از آن مرحله نهایی روز سه شنبه آینده (پنجم تیر) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مسابقه ملّی در رشته‌های حفظ و تفسیر براساس ضوابط اعلام شده باید مرحله کتبی مسابقه را گذرانده باشند.
آستان مقدس حسینی به سه رتبه برگزیده این مسابقات به ترتیب جایزه سفر بیت‌الله الحرام (عمره)، زیارت مشهد مقدس و مبلغ 500 هزار دینار اهدا خواهد کرد. دارالقرآن کریم آستان مقدس همچنین اعلام کرد: باید این مسابقه سال آینده در سطح بین‌المللی با عنوان «جایزه بین‌المللی کربلا برای قرآن کریم و علوم آن» برگزار شود.
این صفحه در خبر دیگری با عنوان «اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه غدیری در دهه امامت و ولایت» آورده است: «محمد میرآقا بابا» مدیر مرکز اطلاع‌رسانی ستاد دهه امامت و ولایت، با اعلام این خبر گفت: هر ساله در راستای گرامیداشت دهه امامت و ولایت نیاز است تا از تمامی ظرفیت‌ها دستگاه‌ها، نهادها و نیروهای مردمی جهت ترویج و بسط بیشتر فرهنگ غدیر استفاده شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت افزود: امسال نیز ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت در قالب 9 کمیته اجرایی شکل گرفت و قرار است به زودی این ستاد در استان‌ها و شهرستان‌های کشور با محوریت امام جمعه هر استان و نمایندگان مقام معظم رهبری در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شود.
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی ستاد دهه امامت و ولایت خاطرنشان کرد: بیش از یکصد و بیست برنامه به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت به تمام دستگاه‌ها و مراکز فرهنگی، هیئات و تشکّل‌های مردمی و ... ابلاغ شده است تا در با آغاز دهه امامت و ولایت اجرا شود.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «چرا در مسجد ولیعصر باز نشد؟»، «برنامه‌های گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام شد»، «اختصاص بخش ویژه کتاب سال حوزه به موضوع انقلاب اسلامی»، «عملی که نزد خدا برتر از اعتکاف در مسجد پیامبر است» و «تقدیر از حافظ خردسال قرآن در باشگاه خبرنگاران پویا» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز تا ساعت تنظیم این خبر فقط یک خبر با عنوان «سیمای بندگان در قیامت/ افراد با اعمال خود محشور می‌شوند» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، سه خبر با عناوین «زندگی نامه شهید عبدالله بایزیدی»، «رئیس اداره اوقاف شهرری ربوده شدن سنگ قبرهای امامزاده عبدالله را تکذیب کرد» و «بزرگ‌ترین کیفر بندگان چیست؟» منتشر کرده است.

انتهای پیام

captcha