رعایت انصاف؛ کلید حل مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3724222
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

رعایت انصاف؛ کلید حل مشکلات اقتصادی

گروه اجتماعی - عضو جامعه مبلغان کشور گفت: امروز گرانی کاذب در جامعه حاکم شده و شرایط اقتصادی کنونی را به وجود آورده است. رفع مشکل، مستلزم اجرایی‌شدن صفت پسندیده انصاف است، در درجه اول خودمان به هم رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند.

کمپین‌ها را کنار بگذاریم/رعایت انصاف؛ کلید حل مشکلات اقتصادی

حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، عضو جامعه مبلغان کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با انصاف بودن از صفات شاخص مؤمنان است و در روایات نسبت به منصف بودن انسان روایات بسیاری وجود دارد. مساوات، همراهی بامردم از دیگر شاخص‌های رفتاری و عملی مؤمنان است، برای درک متقابل باید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهیم و با تمام وجود نسبت به درد مردم حساس باشیم.
وی با تأکید براینکه مسائل اقتصادی یکی از مشکلات جامعه است و تقریبا اکثریت مردم با این مشکلات دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: امروز گرانی کاذب در جامعه حاکم شده و شرایط اقتصادی کنونی را به وجود آورده است. رفع مشکل، مستلزم اجرایی‌شدن صفت پسندیده انصاف است، در درجه اول خودمان به هم رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند. داشتن دغدغه اقتصادی و برطرف کردن مشکلات مردم اقدامی نیکو است و جای تقدیر دارد.
حجت‌الاسلام صابری با اشاره به راه‌اندازی کمپین «نخرید» در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی ورزشکاران، ادامه داد: ورزشکاران از تیم‌های ملی به شهرت رسیدند و رقم‌های میلیاردی دریافت کردند. حال که به شهرت رسیدند، سنگ مردم را به سینه می‌زنند که این هم اقدامی پسندیده است، اما باید انسان حرف را از صاحب حرف بشنود، وقتی مقام معظم رهبری مطالبی را در مورد اقتصاد مقاومتی بیان می‌کند، دکتر مهاجرانی در آن‌سوی مرزها بیان می‌کند من اختلاف سیاسی با رهبری دارم اما از لحاظ پاکی اقتصادی و ساده‌زیستی، هیچکس نمی‌تواند خللی به زندگی ایشان وارد کند.
عضو جامعه مبلغان کشور اضافه کرد: وقتی ورزشکاران با ماشین‌های میلیاردی درخیابان تردد دارند یا کارگردانی که می‌گوید بیست میلیون تومان به 20 کارگر شهرداری می‌دهم؛ این‌ها صاحب حرف نیستند، بله برای کارگردانی که برای ضبط هر برنامه 60 میلیون تومان دریافت می‌کند، پرداخت 20 میلیون تومان رقمی نیست، با این حرف‌ها کلاه سرمان نمی‌رود. افرادی هستند که در جریان تحریم‌ها تجارت کرده و در مقابل آنان افرادی که انقلاب کرده و بچه‌هایشان را جلوی گلوله‌ها فرستادند ضعیف و ضعیف‌تر شدند. قشر آسیب‌پذیر اقتصادی امروز ما افراد متدین هستند باید برای این افراد چه کرد؟
حجت‌الاسلام صابری گفت: زمزمه‌ گران‌شدن خانه بلند می‌شود افرادی که نیاز هم ندارند بی دلیل منزلی خریداری می‌کنند و همین عامل باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود. خانم دباغچی بیان می‌کند، بنده محضر امام در نجف بودم، روزی بیشاز مقدار مصرف خیار خریدم و امام دلیل را جویا شدند، بنده گفتم ارزان بود زیاد خریدم، امام فرمودند: چون امروز ارزان بود نباید زیاد می‌خریدی، چون خانواده‌هایی هستند که روزهای دیگر قدرت خرید ندارند اگر شما بیشتر از حد بخرید به آنان نمی‌رسد، سهم امروز را نگه دارید و مابقی را پس دهید، این رفتار امام، اقتصاد مقاومتی، انصاف و زیستن با خدا را معنا می‌کند.
وی تصریح کرد: اسم خود را شیعه و انقلابی گذاشتیم ولی یک بازیگر و کارگردان تلویزیون و بازیکن فوتبال لیدر ماست. اسلام و خاندان نبوی به ما دستور دادند انصاف داشته باشیم. کمپین‌ها را کنار بگذارید، مسیر دینی خود را اداره کنیم و ارائه دهیم و از هیچ‌چیز واهمه نداشته باشیم. در زمان گرانی وقتی کالایی خریداری نشود قیمت‌ها شکسته می‌شود و این مهم خدمت به قشر آسیب‌پذیر است که قدرت خرید ندارند. مسلمانی تنها به نشستن در مسجد و نماز خواندن نیست، نماز، حج، زیارت کربلا باید با انصاف همراه باشد.
حجت‌الاسلام صابری با اشاره به فرمایشات رهبری در سخنرانی عید سیعد فطر، اظهار کرد: عده‌ای سفرهای خارج غیر‌ضروری رفته و سرمایه، نقدینگی و ارز را از کشور خارج و به دیگر کشورها منتقل می‌کنند، نماز می‌خوانیم و در مغازه‌ها گران‌فروشی می‌کنیم. وضعیت بانک‌ها جای تأسف دارد. وقتی بازپرداخت قسط بانک عقب بیفتد، دیرکردها تصاعدی بالا می‌رود. کجای قرآن نوشته وام 15 میلیون تومانی چند سال عقب افتاده، باید 40 میلیون پس داده شود؟
عضو جامعه مبلغان کشور در پایان گفت: رعایت انصاف باید از خودمان شروع شود، مبادا نماز بخوانیم و از انصاف به دور باشیم.
انتهای پیام

captcha