دویست و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه قرآنی «باران» منتشر شد
کد خبر: 3724240
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷

دویست و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه قرآنی «باران» منتشر شد

گروه ادب ــ دویست و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری نوجوانان؛ «باران» از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

دویست و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه قرآنی «باران» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ در ابتدای این شماره از نشریه «باران» پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به دختران انقلاب که با وجاهت اسلامی و روحیه انقلابی قرار است آینده ساز کشور باشند تحت عنوان «روزت مبارک، دختر گل گلاب» به چشم می‌خورد که این بخش به نوعی استقبال از زادروز حضرت معصومه(س) و روز دختر است.

«وقتی انگشتانت جوانه می زنند» عنوان سرمقاله احمد شرفخانی؛ مدیر مسئول مجله باران است که در آن به بیست و هشتم تیرماه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره شده است.

سیده افروز ارزه‌گر در مطلبی تحت عنوان «زمان طلایی اتفاق‌ها» مطالبی را در زمینه استفاده بهینه از زمان و مدیریت آن با نوجوانان در میان می‌گذارد.

در مطلبی تحت عنوان «رضاخان نتوانست، اینستاگرام توانست» نوشته مصطفی ضابط در این شماره از نشریه «باران» مطالبی در مورد غربزدگی که فضای مجازی با انتشار محتوایی درصدد ترویج آن است ذکر شده است.

«به امامزاده می‌روم چون...» عنوان بخشی است که در آن برخی از مخاطبان مجله دیدگاه خود را به منظور رفتن به زیارت بقاع متبرکه و امامزدگان(ع) با دیگر مخاطبان درمیان گذاشته‌اند.

«دختر، همه چیز بابا» عنوان داستانی کوتاه از سمیه عالمی به تصویرسازی شیما زارعی است که در این شماره از نشریه «باران» به مناسبت روز دختر، درج شده است.

علی خانمرادی نیزدر این شماره از «باران» به نقد و بررسی انیمیشن فاخر قرآنی«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان  تحت عنوان «قصه فیل و مورچه» پرداخته است.

فاطمه دولتی در قالب داستانی کوتاه با عنوان«هدیه‌ای برای هدیه» که مخاطبان «باران» می‌توانند آن را در شماره جدید این نشریه بخوانند در جریان روایت دختر و مادری قرار گیرند که مادر به دلیل رسیدن به سن تکلیف دختر و تقارن آن با سالروز تولد حضرت معصومه(س) برایش چادر مشکی هدیه خریده است.

«صداقت گل های بهشتی» عنوان داستانک‌هایی به قلم سیده طاهره موسوی از مقاطع گوناگون زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) است.

سعید رزاقی در قالب روایت یک کمیک استریپ(پی‌نما) با عنوان «دوقلوها» روایتی از زندگی برادران دوقلویی را بازگو می‌کند که یکی از آنها دیگر برادر مریض خود را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

محمدصادق کرایی در کمیک‌استریپ دیگری به شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» پرداخته است و در مطلب دیگری  با عنوان«نفس‌های داغ اژدها» اتفاقات مرسوم در مترو به دلیل ازدحام جمعیت مورد توجه قرار گرفته است.

خوانندگان این نشریه قرآنی در کافه شعر می‌‎توانند در جریان آخرین اشعار سروده شده با مضامین دینی و اسلامی قرار گیرند و در ادامه محمدرضا بایرامی نیز نکات آموزنده خود را در مورد تکنیک‌های نویسندگی در بخشی تحت عنوان «پیش به سوی  نویسندگی» با نوجوانان در میان می‌گذارد.

«نوجوانی، گذرگاه خاص زندگی»عنوان مطلبی به قلم نگار فیض‌آبادی است که در آن مطالبی با دختران نوجوان پیرامون مسائل مبتلا به آنها عنوان شده است و اکرم بادی  در قالب مطلبی تحت عنوان «یک شاخه گل نرگس» داستانی  دینی را بیان می‌کند و بخش گزارشگری این شماره از نشریه «باران» (گوشیت رو دست امام زمان می‌دی؟) نام دارد.

نوجوانان مخاطب «باران» در این شماره از نشریه قرآنی در جریان احکام اسلامی در بخش احکام ریزه میزه قرار می‌گیرند و در بخش «همیشه درخت بهار» سیدمحمد مهاجرانی با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه نبأ دست نوشته‌ای را با نوجوانان در میان می‌گذارد.

دویست و هفتاد و پنجمین شماره نشریه قرآنی «باران» در 48 صفحه و با قیمت روی جلد 6 هزار تومان  عرضه شده است.

انتهای پیام

captcha