دیدگاه علمی در مسائل اقتصادی مورد توجه نیست/ نگاه سرمایه‌ای به نیروهای انسانی داشته باشیم
کد خبر: 3724257
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
حمیدیان:

دیدگاه علمی در مسائل اقتصادی مورد توجه نیست/ نگاه سرمایه‌ای به نیروهای انسانی داشته باشیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینكه در کشور ما دیدگاه علمی در مسائل اقتصادی مورد توجه نیست، گفت:‌به همین دلیل با آزمون و خطا در بسیاری از بخش‌ها روبه‌رو هستیم که ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

دیدگاه علمی در مسائل اقتصادی مورد توجه نیست/ نگاه سرمایه‌ای به نیروهای انسانی داشته باشیم

به گزارش ایكنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز، 30 خردادماه در جلسه کمیسیون کشاورزی این اتاق که با حضور مشاور استاندار فارس، مدیران کل استان و اعضای آن برگزار شد، گفت: در کشور ما دیدگاه علمی در مسائل اقتصادی مورد توجه نیست و به همین دلیل با آزمون و خطا در بسیاری از بخش‌ها از جمله آب در دوران‌های مختلف روبه‌رو هستیم که ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
وی افزود: متأسفانه شاهد خروج بسیاری از نخبگان از کشور هستیم که اگر به نیروهای انسانی داخل کشور به عنوان یک سرمایه اجتماعی نگاه سرمایه‌ای و ارزشی نداشته باشیم، نمی‌توانیم شاهد موفقیت و تحول در کشور باشیم.
حمیدیان با بیان اینكه تصمیم گیری در حوزه آب در استان مبنای علمی و کارشناسی ندارد و دستخوش مسائل سیاسی است، بیان کرد: این درحالی است که در شرایط فعلی باید بیش از گذشته به مطالعات کارشناسی در حوزه آب در استان توجه شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز با مطرح کردن دو دیدگاه در حوزه ایجاد سد اضافه کرد: برنامه سدسازی و آبخیزداری ما در استان باهم همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: وضعیت امروز کشور ما در بخش آب به دلیل عملکرد بد در گذشته است که امروز نیز ما برای عبور از این بحران باید روشی را مد نظر قرار دهیم تا آسیب کمتری داشته باشد.
حمیدیان همچنین با اشاره به پروژه توسعه روستایی نیز گفت: این پروژه با مشارکت دفتر توسعه‌ای سازمان ملل(UNDP) و منابع طبیعی استان انجام خواهد شد که علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان می‌توانند در این پروژه مشارکت کنند.
انتهای پیام

captcha